Gå til innhold

Ikke "fake" sukker i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har faktisk trodd at det var bra jeg, så jeg har gått over til light produkter, og er i uke 37. Har jeg bomma no jæ...? Er det helsefarlig for barnet? Drikker ca 1 liter pepsi max om dagen....+ andre light produkter....Fun light saft feks, osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har sv.skapdia og ingen har sagt til meg IKKE kan bruke disse light produktene.

Skrevet

jeg holder meg unna fake sukker uansett. spesielt aspartam og acesulfam. jeg har kansje et "alternativt" syn på mat vil kansje andre si. men jeg tror vi er "test" generasjonen på slike produkter, og at vi ikke kjenner til langtidseffektene av det.

dessuten så har jo ikke aspartam det beste ryktet på seg heller.

men det er nå bare mitt syn.

Skrevet

Jeg får hodepine av å spise mat/drikker som inneholder søtstoffer. Særlig fra cola light og saften 'fun light'.

Det er derfor jeg holder meg unna.

Jeg spiser heller vanlig sukker men prøver lavt inntak.

Skrevet

En del av de produktene som inneholder "fake"sukker har og natriumbenzoat ( tror jeg det skrives), Et stoff som kan virke veksthemmende, ha fått som råd på helsestasjonen at barn under tre år ikke skal få i seg noe særlig av dette stoffet og da regner jeg med det gjelder i svangerskapet også. Jeg holder meg hvertfall unna og drikker heller vann.

Skrevet

Dere bim-damene følger jo matportalen slavisk. Der står det at det er helt greit. Så da er det nok greit. Jeg drakk 3 liter pepsi max i døgnet. Jeg liker virkelig ingen annen drikke,så både jordmor,lege og de på sykehuset sa det var helt greit.

Skrevet

Jeg holder meg unna kunstig søtning i brus, saft ol. Advares mye sterkere mot kunstig søtning i andre land enn Norge. Spesielt Aspartam er vel verdt å holde seg unna.

Barn under 3 skal jo ikke ha kunstig søtning heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...