Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 I går skjedde det en motorsykkelulykke, mannen kjørte i bare tshirt og shorts så han ble jo relativt mye skadet. Et vennepar av meg var de første på ulykkestedet så de fikk stanset trafikken og sikret den skadede. Før ambulansen rakk frem derimot var det noen som stod i kø og ventet som lurte på om de ikke bare kunne flytte på vedkommende! Ja hvorfor ikke bare legge han ut i grøfta? Er jo så klart viktigst at folk kan kjøre videre. Lurer litt på hvordan jeg hadde reagert hvis noen hadde sagt det til meg.
Gjest Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 ??? I all verden.. Hardt skadde skal man vel aldri flytte på i fare for å skade nakkevirvler og nerver ytterligere!?!? Trodde det var "barnelærdom" nesten jeg..
milk Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Er det mulig?? Jeg hadde blitt så sint at jeg tror noen hadde måttet holde meg fast, slik at ingen andre også ble skadet;o)
Honningmelon Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Er det mulig?! Ja, hiv han i grøfta så bilene kommer fram.
OsloMor Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Syke mennesker, og det verste er at det blir bare verre og verre også.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Ja, jeg slutter aldri og forundre meg over enkelte. Minner meg om da jeg hospiterte på ambulanse for mange år siden. Vi kom med sierener og blålys... foran oss lå en gammel Volvo med tilhenger. Og foran han igjen var det vanlig trafikk. Alle de andre la seg inn til siden, og i det vi skulle legge oss ut for å kjøre forbi så tror tydeligvis denne gamle Volvoen at alle har lagt seg på skulderen av veien slik at han kunne komme forbi.... Så han legger seg ut for å kjøre forbi, det var så vidt vi gikk klar. Egentlig burde vi stoppet og spurt hva han tenkte:o( Får håpe at føreren av motorsykkelen klarte seg etter forholdene bra.
Tøysetipp Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Jeg har sluttet å la meg overraske. Sympati og empati på høyt nivå. Jeg var selv førstemann og enestemann (med eksen) på åstedet ved en mopedulykke for tre år siden. Hun lå like ved grøften slik at det var god plass til å kjøre forbi. Eksen hadde sikret åstedet og mopeden lå henslengt på andre siden i veien. Likevel kjørte det en bil forbi i stor hastighet og perta høyt flere ganger i det den passerte. Og i grøften lå det en hardt skadd dame jeg prøvde å få liv i. Ambulansen hadde enda ikke kommet. Og de lagde kvalme og kjørte videre uten å stoppe. Da var jeg kraftig irritert etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå