Gå til innhold

Blødninger ved treg avføring. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to blødninger så langt i svangerskapet (er i 12. uke), begge ved toalettbesøk med veldig treg mage. Etter den første tok jeg ultralyd, og alt var i orden. Regner med at det er i orden nå også. Flere som har det på den måten, eller noen som vet hvor dette blodet kan komme fra?

Håper på erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang var det en klump og litt blod på papiret. I dag var det et par papir med rød, blodig slim. Ikke noe i toalettet noen av gangene. Hvorfor spør du om det?

Skrevet

Fordi det vel er litt vesentlig å vite om du foss blør eller bare blør litt, hvis en skal uttale seg om hvor blodet kan komme fra...

Jeg ville tippet på at det kommer fra tarmen som også ha ekstra blodfylte slimhinner under graviditeten. Hvis du er plaget av treg mage, kan du spise en yoghurt blandet med to ss linfrø hver dag, og drikke rikelig med vann etterpå. Det hjelper veldig bra!

Skrevet

Takk for svar igjen. Blødning fra tarmen hørtes ikke så skummelt ut. Da jeg var på ultra og fortalte når blødningen hadde kommet, hørtes det ikke ut som hun hadde hørt akkurat det før, og derfor håpet jeg at noen her hadde noe å komme med da det skjedde på samme måte igjen. Derfor var jeg ekstra glad for svaret ditt. Takk!

Skrevet

jeg blødde også litt igår etter do tur med treg mage... men bare noen dråper. går ut i fra at alt er bra...:)

Skrevet

Det er veldig vanlig med hemoroider under svangerskap.. Hvis det er det da.. ? Jeg slet med det etter fødselen sist og bruker å være ganske mye blod når det blør.. Noen ganger fosser det..

Skrevet

Hmm, jeg trodde hemoroider gjorde at man blødde analt? Eller har jeg misforstått? Mine blødninger er vaginale, kanskje det ikke kom helt klart frem?

Skrevet

Jo dem er jo selvfølgelig anale.. he he.. Da har jeg misforstått innlegget ditt.. Kobla det automatisk, når du sa du hadde treg mage!

Skrevet

Svaret mitt er også basert på at jeg trodde blodet kom fra tarmen...

Skrevet

Slimhinnene får med blodtilførsel og kan bli skjørere når man er gravid og når du er på do og presser litt kan det være at det er noen små blodkar som gir etter og sprekker litt pga det økte trykket. Dette kan gi blødning. Det samme gjelder i nesen og munnen. Det er mange som derfor lett blør neseblod eller i blør i tannkjøttet når de pusser tennene.

Kan jo være noe sånnt, men få deg en undersøkelse hos lege så få du nok en korrekt forklaring på problemet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...