Gå til innhold

Barn Alene Eller med Homofil Venn


TGirl

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 36 og vurderer Stork eller liknende steder for å få barn. Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg vil være alene eller prøve sammen med en homofil venn. Er det noen her som har erfaringer med å få barn med en venn? Hva må man bli enige om. Hvordan påvirker det vennskapet. Og alt annet som er nyttig og vite. Og dere som har fått barn alene. Ville dere heller ha gjort d med en venn om dere hadde mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har en sønn på snart tre år, og har vært alene med han helt fra jeg ble gravid. For meg har det fungert veldig bra å være alene, jeg vet ikke om noe annet. Barnefar har tilført mer negativt enn positivt, og det har vært et strevsomt løp for å jobbe for at han skal være mer tilstede i min sønns liv.Erfaringen etterhvert har blitt den at vi har det mye bedre alene.

De erfaringene jeg sitter med har ført til at jeg nå har valgt å bruke Stork klinikken for å få et barn til (og fikk bekreftet i går at jeg er gravid :))

Det jeg ville si deg at du aldri vet hvilke problemer og uoverenstemmelser som kan dukke opp når du skal samarbeide med noen om det å være foreldre. Det kan fort bli komplisert fordi det er så mange følelser inni bildet, og man vet ikke hvilken retning deres liv tar, hvor dere er om noen år... Dere har jo i prinsippet ingen forpliktelser ovenfor hverandre...

Jeg vil råde deg til å få et barn alene. Da er det du som har alt ansvar, men også alle rettigheter. Så kan heller denne homofile vennen din få være en viktig person i barnets liv om det passer dere.

Slik ser jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten, katsol! og takk for at du delte dine erfaringer og synspunkter. Det med forpliktelser overfor hverandre og hvor vi er i våre liv i en fjernere framtid er et godt poeng. Jeg tviler ikke på at jeg vil kunne klare og få/ha et barn alene, men lurer jo på dette med barnets beste mhp å ha en far eller ikke. Og om vi vil kunne bevare et vanlig vennskap som foreldre. Kan ikke se for meg hvordan det da vil bli mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få barn med en venn er noe du i det minste bør vurdere seriøst! Helt klart viktig at et slikt opplegg er gjennomdiskutert på forhånd, slik at det ikke blir noe frustrasjoner i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil advare mot en sæddonor.Han donerer til alle,har vært intervjuet i flere aviser og donert til mange , han er bare ute etter å spre genene sine. Ikke bidra til at denne mannen får spredd sine gener ytterligere!

Hans hjemmeside er :

http://hometown.aol.com/saddonor1

slik at alle er advart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du tør å stå frem med navn, jeg må være anonym fordi denne mannen er ikke helt god,han har forfulgt meg fordi jeg turte å si til han at jeg ikke ønsket kontakt med han og ikke ønsket å motta flere sæddonasjoner. Jeg har ei venninde som har fått barn med denne mannens sæd og nå krever han omsorgsrett. Hun er i kjempevanskelig situasjon. Jeg vil også advare mot denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på i diskusjonen jeg også.

Denne mannen er kjent som han mannen som hivsmittet en kvinne ved sæddonasjon, det var i nyhetene for en tid tilbake. Skriver under på det dere skriver om å holde seg vekke fra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...