Gå til innhold

Veldig veldig svak strek....hva skal jeg tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har IKM i dag og fikk en veeeeeeeeeldig svak strek på testen. Med min forrige svangerskap fikk jeg en veldig tydelig strek allerede dagen før IKM. Nå er det IKM og streken er nesten usynlig. Jeg synes det er rart at det kan være så forskjellig fra svangerskap til svangerskap og synes det er vanskelig å tro at dette svangerskapet holder stand. Er det noen som har positive erfaringer å dele med meg? Jeg klarer ikke å være glad fordi jeg er redd for at dette endre opp med en spontanabort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også si at jeg var veldig kvalm med mitt forrige svangerskap, allerede noen dager før IKM. Nå kan jeg gå i timesvis uten mat og kvalmen uteblir....

Skrevet

En strek er en strek. Testen reagerer på hcg hormonet og siden du hadde strekere strek forrige gang kan det være fordi du hadde høyere konsentrasjon av dette hormonet i urinen. Hvis du fulgte bruksanvisningen nøye og alt ble gjort riktig så er en strek, selv om den er svak, et positivt resultat. Dette hormonet finnes jo kun i kroppen ved graviditet.

Du kan jo prøve å teste på nytt i morgen med morgenurin hvis du er i tvil. Hadde selv problemer med å tro på disse svake strekene så jeg endte opp med maaaange forskjellige tester før jeg trodde det selv.

Lykke til :)

Skrevet

Takk! Jeg tok en EL-test (jeg har ingen flere Gr.tester) og den streken var veldig mørk. Den var nesten usynlig for 2 dager siden, da jeg også brukte en EL-test. Jeg må bare anta at jeg er gravid og håpe på at spiret sitter godt!

Skrevet

om streken er aldri så svak, så er den der...ergo; du er gravid !! gratulerer !! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...