prekæs Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Solformørkelsen, mener jeg? Akkurat da var jeg på snora med tøy og merket ingenting. Er det bare meg? Eller?
mamman til to gutter Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Og så må du huske på at noe sånn som det her ser du aldri igjen for det skjer ikke på nytt før etter vår levetid:-) Det sa de hvertfall hver gang det var den ene solformørkelsen etter den andre for noen år siden... Jeg ble ikke imponert over denne og gjorde ikke noe forsøk på å se på sola (har ikke prøvd å få tak i briller), men så tilfeldig noen "halvsoler" ute i hagen.
prekæs Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 Nettopp. Som jentunge ble jeg også fortalt det under en solformørkelse at "neste skjer ikke i vår levetid" Min bestemor husket en totalformørkelse fra femtitallet. Da ble det mørkt:)
Scorpiogi Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 de bildene de fikk inn fra svalbard var nok spektakulære....
mamman til to gutter Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Totalformørkelse eller tilnærmet formørkelse ville nok jeg også blitt imponert over, men hittil er jeg mest imponert over den første jeg så, for snart 10år siden. Da ble lyset helt rart, halvmørkt uten at det virket som det var skumring, men nå så man ingen forandring i lyset (hvertfall ikke her på østlandet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå