Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 har en kasterert hannkatt som er 3 år..han har alltid vært hjemmekjær å står på døren hver morgen å skal inn..han er kjempekosen å bare snill.. men nå har han vært vekke i 5 dager..forstår ikke hvor han er..han har aldri vært så lenge vekke før..hva kan ha skjedd:( tenker på alt mulig..sitter han fanget i et garn en plass,han han forvillet seg inn i en kjeller,påkjørt,pines han..osv..d å ikke vite er helt forferdelig.. stakkar pusen min noen som har opplevd noe sånn?jeg har jo hatt katter før som har vært borte ei uke..men dette er ikke likt han ..snufs:(
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 off d var trist å høre =( men , kan jo være at han kommer hjem, ennå !! jeg er selv lykkelig eier av to søte små ;o) en hann å en hunnpus =) adopterte de fra gata for 6 år siden... hun er sterilisert, men ikke han... vet d er utrolig dumt, men han er pissredd folk, er så vidt vi får være borti han, han bor mest på låven, er innom her å spiser litt en sjelden gang.. (han får selvsagt mat på låven, da!! å han har "eget rom" der med seng med varmelampe over osv...=)), -så jeg har ikke dratt han med til dyrlegen ennå.. han vandrer mye da, er jo stort sett "på vift" ... han har vel vært borte i inntil 1 mnd i strekk, flere ganger... har vært overbevist om at NÅ er han borte!, men da kommer han som regel tuslende en av de kommende dagene ... ;o) hun er ei skikkelig slye -ligger pal og spiser hele dagen ;o) ei bestemt lita pusefrøken med heeelt egne meninger, å en null-toleranse for lekne barn hehe kan bli en utfordring, jah men du...han pusen din, han kommer nok hjem.. ! han er nok bare ute å lufter huet, å ser seg litt rundt =) så kommer han nok hjem når han er lei =)) d er lett å tenke på alt d vonde som kan ha skjedd, så jeg syns du skal prøve å ta d med ro en stund til... =) du kan jo forhøre de litt rundt, eller henge opp bilde/plakat?? =) han dukker nok opp! x'er fingrene for d ))
Gjest Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 takk for d:)jeg håper d er tilfelle..de pleier som regel å klare seg..men jeg hare n katt til som jeghar hatt i snart 11 år,kasterert hannkatt d og,å han er mer som din,veldig sta,litt folkesky å tolererer ikke mye bråk rundt seg hehe,men han kan være lenge borte om gangen..han er den fødte jungeldyret hehe..så når han er borte reagerer jeg ikke lenger..men han her har aldri vært så lenge vekke..huff.. han er og litt sånn så den din..er mer innekatt å ligger å drar seg på sofan å tar livet med ro ..kan ligge inne heeele dagen å bare ta livet med ro hehe.. jeg får snakke med naboene..om de har sett noe til han..
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 ja i og med at dine er kastrerte, sku de være litt roligere? kommer vel an på når dem ble kastrert å sånn, alder... roligere enn min, altså, i forhold til slike utflukter å sånn ;o) jeg vet hvordan d er da, når pusefrøkna mi en veldig sjelden gang stikker av noen dager, får jeg fort hjertet i halsen jeg å... selv om d er lite trafikk/folk () her å utrolige mengder skau, -de er jo alltid i skogen å leker eller jakter.. men jeg tenker jo ofte at SHIT nå har noen tatt katta mi! -men d er jo aldri tilfelle men hva f, masse skadde folk nå til dags, som sikkert kunne kidnappa ei katte, å... men d skjer vel heller sjelden, selv om jeg tenker i de baner innimellom, hehehehe ,o) du får høre rundt, så dukker han nok opp igjen når han er sulten å trøtt ;p
AO3 Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jeg har vært borti det samme med den kastrerte (nå avdøde) hannkatten til foreldrene mine... Det er ikke så mye du kan gjøre, egentlig. Det vi gjorde var å gå langs de sterkt trafikkerte veien i området - fælt, men i tilfelle det verste skulle ha skjedd. Heldigvis fant vi ham aldri der!! Derimot fant vi ham flere ganger i naboenes garasjer - han hadde blitt innestengt ved et uhell. En gang var han innestengt i naboens stabbur i flere dager. Det er jo mulig at noe slikt kan ha skjedd. Ellers får dere prøve å sette inn annonse i avisa, og sette opp lapper på nærbutikken...
Mamsen87 :) Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Huff dette er ikke noe gøy!! Hadde en katt for noen år siden som også var vekk i noen dager. Da den endelig kom hjem så var det noen som hadde helt syre i ansiktet på den, så den hadde ikke stort med hår igjen der. Men det gikk helt fint med den heldigvis! Mange som er stygge med dyr.. Men får håpe deres katt kommer tilbake i fin form snart!!!
Mamsen87 :) Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Jeg mente for all del ikke og skremme deg altså!! Mest sannsynlig kommer katten hjem i god behold!
Gjest Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 ååå herregud så grusomt..så mangen syyyyke folk så går rundt om da..helle syre i ansiktet:( jeg blir så sint når jeg leser å hører om sånnt.. ja kanskje jeg skal snakke med naboer å be dem sjekke garasjer å kjellere..tillfelle den er der.. blir så redd å tenker åsåå mye når jeg ikke vet noen ting.. er så redd for at den ligger en plass å pines..eller er skadd osv.. nei jeg får ta turen rundt..takk for svar
Rascal_4.11<3 Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 Uff så ekkelt er maaange syke folk i verden ass, folk som gjør sånt mot dyr skulle fått tilbake på samme måte synnes nå jeg!!!! Vi har også en kastrert HJEMMEKJÆR pus som forsvant i nesten to uker i våres, var helt grusom spesielt siden han overhodet ikke er sky i det hele tatt så var livredd noen hadde gjort han noe eller noe fælt hadde skjedd med han så han pintes, gikk og leita i grøftekanter daglig, men han haddde 'bare' ødelagt labben sin stakkar og hadde tydeligvis ikke orket og gå hjem (han liker og gå langt på jakt) måtte amputere den ene kloa og klippe ned endel av den lange pelsen som bare var floker men ellers var han i grei form og hadde tydeligvis greid å få seg noe mat.... de to ukene var nok minst like ille for mat-mamma og pappan som for pusen tror jeg, man blir fryktelig glad i disse dyrene!! Håper han kommer hjem igjen til deg snart
Gjest Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 stakkar liten da:( kom han hjem av seg selv? ja håper han bare er på langtur nå i denne varmen.. d verste er ,er at jeg har så dårlig samvitighet og,for nå når jeg er gravid så tåler jeg ikke så mye ,å han er såååå kosete at d er jo plagsomt av og til..så da hender d at jeg skyver han ned fra fanget å sier at nå er d nok,gå å legg deg en annen plass..huff dakar liten..tenker jo ekstra mye på d nå når han er borte..
mamma til 2 <3 Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Ikke noe gøy dette da... Vår lille pusekatt på 2 år ble plutselig borte, vi lette overalt etter han. Han er kasterert.. Var borte i over en uke, og plutselig en dag kom han bare trippende som om ingenting hadde skjedd (at han hadde vært borte) Da ble det stor glede her i huset:) Datter på tre år jublet! Denne katten er som din at han står på døra om morgenen og er kjempekosen, til oss han bor med, til andre er han sky... Krysser fingrene for at din pusekatt dukker opp!
Gjest Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 ååå d var godt å høre:)kjekt å høre om noe lignende..da er ikke håpet ute hvertfall:)
Rascal_4.11<3 Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Ja han kom tilbake selv, eneste var at han nektet å gå lant unna oss en stund etterpå var med bikjene på lufte tur og rett inn igjen, katter er jo flinke til å klare seg selv i ekstreme situasjoner...Må jo prøve å tenke sånn selv om det ikke er lett... *krysse fingrene for at pusen din kommer hjem snart*
Gjest Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 ja i går kveld hørte jeg en forferdelig mjauing utforbi vinduet..å hvem andre enn pusen min var d som stod der å ville inn;)han har nok vært på sommerferie han heheh..hel og fin.. så takk for alle oppmuntrende ord å svar jenter:)
C@milla *EMIL* Skrevet 4. august 2008 #15 Skrevet 4. august 2008 så kjekt! vært borte ei heilt uke da`?
Gjest Skrevet 4. august 2008 #17 Skrevet 4. august 2008 Katter som blir vekke er ikkje noke arti. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=193907 Får håpe han kjeme tilbake snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå