venter nr 2! Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 har hovnet opp i begge føttene. men den ene foten er mye større enn den andre, flere som har erfart dette? Foten blir større jo varmere det er, merkelige greier.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Hei. Sånn har jeg det også.. venstre for blir størst, fra ankelen og frem, så kulen på innsiden er helt borte men ikke på utsiden, og andre foten er bra.. der er alle kulene som de skal=) Snodig men normalt sies det..
venter nr 2! Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 takk for svar, da er det helt sikkert normalt, ble bare litt nervøs for svangerskapsforgiftning eller blodpropp.
15.august-mamma Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Hei, Den høyre foten min hovnet plutselig veldig opp på lørdag kveld, så jeg fant ut at det kanskje var greit å ringe legevakten for å høre om dette var noe jeg burde sjekke opp i. Legen som så på det tok det ganske alvorlig og sendte meg rett på sjukehus. Der fikk jeg blodfortynnende medisin for natta og dagen etterpå tok de ultralyd av hele beinet mitt fra lysken og ned. Alt så heldigvis bra ut og vi kunne puste lettet ut. Det blei en lang og nervepirrende natt for meg og samboeren (som heldigvis fikk lov til å sove med meg på sjukehuset). Var ikke helt forberedt på noe sånt, kan du si.... Legen som foretok ultralyden trodde at dette kommer av at babyen ligger å trykker på en side. Jeg kjenner faktisk at babyen stanger mye ned i høyre side i bekkenet/hofta, så det stemmer nok. Det kan sikkert være lurt å få slike ting sjekket opp sånn i tilfelle. Særlig dersom det er slik som i mitt tilfelle at det ikke finnes vann andre steder i kroppen. En børe vel kanskje være litt observant siden problemet med blodpropp ofte er at symptomene kan forveksles med svangerskapsplager, og at man dermed overser det. Men som sagt, alt var bra, og det er det helt sikkert i deres tilfelle også. Syns forresten at jeg blei veldig godt ivaretatt og fulgt opp av helsepersonell, og følte meg IKKE teit som tok kontakt. Tvert i mot. Dessuten blei alle så oppriktig glade for at alt så bra ut, og det var jo hyggelig:-) Nå har forresten den andre foten min begynt å følge etter, så jeg fikk vel bare en pangstart på den ene siden;-) Skal bli herlig å få kroppen sin tilbake. Lykke til
venter nr 2! Skrevet 1. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2008 oj, det var dramatisk, men bra alt var bra da! Jenta mi ligger å trykker mye på høyre siden så da er det sikkert derfor høyre foten er mer hoven..?
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Hm, okay... Jeg trodde foten ble lett rødlig og varm om det var blodpropp. Men det er vel så mangt. Finest ingen fasit svar på det... Min lille tulle ligger på høyre sida konstant og venstre foten min er mer hoven enn høyre..
15.august-mamma Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Jeg søkte opp litt informasjon om blodpropp og graviditet for nysgjerrighetens skyld. Her står det en grei artikkel: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2657 Her står det: "Avhengig av beliggenheten kan leggen eller låret være hoven og varm. Enkelte kan også få feber." Jeg fikk feber den dagen også, og leggen var hoven, så det jo være derfor de var litt påpasselige? Men de sa i hvertfall på sykehuset at det var vanlig at livmoren presset på diverse ugunstige plasser mot slutten, som kunne gi slike utslag. Det er jo ganske mange som opplever dette, høres det ut til? Jeg er i hvertfall ikke urolig nå. Huff, håper ikke jeg gjorde dere bekymret .... ikke meningen altså!
Isaks mamma <3 Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Jeg har det akkurat likt... Småtten ligger på høyre side og venstre fot er vannballong! =)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Her er høyre fot den største hele tiden. men når det gjelder armene/ hendene så er det venstre side som er mye verre....Lillegutten min vet jeg ikke helt hvordan ligger. føler han romsterer veldig inni der:)
Mage igjen Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 hehe, ja satt akkurat å så på det i sta, at jammen meg er venstre fot mye større enn høyre... merkelige saker...
venter nr 2! Skrevet 1. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2008 høres ut som det er mange som opplever dette nå mot slutten så da skal jeg ikke bekymre meg. Var hos jordmor på mandag og alt var bra da, og har vært hoven en stund uten andre tegn på at det kan være noe galt. Hehe, ser litt rart ut bare, når den ene foten ser ut som en tømmerstokk, men men vi holder ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå