Gå til innhold

Hvorfor skal dere på død å liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

La barna deres smake alt mulig i en alder i 5-6-7-8 mnd?

Dem har da rikelig med tid til å smake på alt dette som dere putter i dem når dem blir eldre.

F.eks moreller, jordbær og bringebær. Tenker dere ikke på magen dems? Sakkars barnemager si jeg bare. For det første er det masse syre i disse produktene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.. Er jo viktig at barn skal smake på ting, men de burde kanskje skjønne det først.. Jeg lot mine barn smake på ting fra 10mnd og utover..

Skrevet

Hi her.

Det andre var at tenker dere ikke på magene til barna. Gikk litt i stå her :-)

Skrevet

ja snat d..men hva med all snopet de skal smake på da..like ille d..

Skrevet

Mener ikke bare frukten jeg har skrevet. Mener alt som vi voksene spiser. Stakkars små mager.

Skrevet

Jeg kommer til å la barnet mitt få smake mat når jeg tror det er tid for det. Hvis barna følger gaffelen din med øynene når du spiser er det kanskje på tide å gi de noe annet enn melk og grøt..

Smak er jo en av de viktigste sansene og jeg tror det er bra å stimulere den sansen oxo, ikke bare syn og hørsel feks..

Skrevet

Det er helt "lov" å gi barn i den alderen jordbær,bringebær, moreller ja til og med appelsiner. De fleste helsesøstere anbefaler til og med at de får det. Det er en god kilde til c-vitaminer og antioksidanter. Det er absolutt ikke sant at man SKAL vente med slikt. Det står ingensteder, det er bare noe noen har hørt og dermed tror på.

Ring helsesøster selv om dere ikke tror det... Jeg lager til og med hjemmelaga fruktmos av masse forskjellig,får skryt av helsesøster.

Men hva dere andre gjør gir jeg blande beng i.

Skrevet

Er du indremedisiner eller klinisk ernæringsfysiolog?

For hvis du ikke er det, så bryr jeg meg katta om hva du syns og mener om hva mine barn får smake når...

Hvor mye veier en bit av en morell- eller et bringebær, for den saks skyld??

Skrevet

Så hadde barnet fulgt skjea di f.eks med bringebær i 2 mnd alderen så hadde h*n fått smake da? Smakssansene får dem tidsnok prøvd...

Skrevet

At du ikke bryr deg er din sak. Å det blåser jeg i å.

Mente bare hvorfor putte i dem alt dere spiser når dem er så små. Og har masse av tid til å smake på det når dem blir større.

Skrevet

Idiotisk svar.. Barn på to månender klarer ikke følge noe med blikket..

Skrevet

Da skjønte jeg ikke vitsen med innlegget ditt...om de som er uenige ikke skal bry seg...

Kanskje du skal re opp dukkesengen din?

Skrevet

Jeg hater, HATER,HATER disse innleggene fra prippne sure kjærringer som legger seg borti hva barn får/ikke får smake!! Har dere ingenting mer fornuftig å gjøre enn å gneldre om dette? La nå folk gjøre det de syns er best for sine unger. Enn du da?? Putter du mye drit i kjefen? er du veldig sunn har jeg masse jeg kan arumentere med deg om (de fleste kostholdseksperter er jo uenige om det meste) Er du usunn kan jeg argumentere mot det også!!!! Alså, du leve nok slik du mener er best for deg.

GET A LIFE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...