Gå til innhold

Begynner å bli lei av ferie jeg nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig ikke lei av ferie, men jeg er driiiiit lei av å bo oppi folk. Vi bor jo på svalbard, så når vi er på ferie så bytter vi på å bo hos mine foreldre og svigers. Går best å bo hos svigers, men nå har vi vært her i 4 uker, minus noen dager vi var i kr. sand + at vi har vært borte fra lørdag til onsdag nå for å bytte bolig hjemme. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for å komme meg hjem å komme i orden i nye huset og få ungene inn i rutine igjen. Vi har prøvd å få dem i seng til vanlig tid, men det sklir som regel alltid ut.

Hundre plikt besøk vi må ta, hans 2 søstre, tanter og onkler osv. + min slekt som bor 2 timers reis unna, er jo ingen som gidder å komme hit hvor vi er.

Neste år vet jeg ikke om jeg orker dette kjøret, kan ikke bo oppi folk i 6 uker, da blir jeg gaaaaal til slutt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maa si at jeg foler med deg. 6 uker er lang tid som du sier. Naar vi er i Norge er vi der 3 uker av gangen, og jeg syntes det er lenge. Enda vi da bruker aa bo paa 2 til 3 forskelige steder.

Kjenner ogsaa igjen at man maa reise til alle andre.Skulle tro at de kunne kommet naa du har reist saa langt, men nei.

Du faar bare holde ut, og heller planlegge anderledes til neste aar.

Skrevet

Hørtes spennende ut å bo på Svalbard da. Gjort det lenge?

Nei det hørtes ikke ut som noen ferie å bo hos andre.. Ferie for meg er enten å slappe av hjemme, eller reise bort alene til ett sted eventulet sammen med ett vennepar..Hadde ikke klart å bo 4 uker med svigers,,er nok kanskje litt med dette å gjøre.. Skjønner du gleder deg til å komme hjem og komme seg i orden i nytt hus. Har dere akkurat kjøpt?? Har også slitt med å få barna inn i soverutinene igjen.. Det har vært veldig hardt etter at de var snudd helt opp/ned..

Skrevet

Høres kjempespennende ut å bo på Svalbard ja! Kaldt, men spennende. Jeg er veldig opptatt av isbjørner, har dere sett noen?

Føler veldig med dere. Tøft å bo rundt om så lenge. Dere får riste opp i familien og sette foten litt ned. Men jeg skjønner jo at de ønsker å ha dere på besøk også.

Får dere mye besøk til Svalbard?

6 uker på loffen er lenge. Et helt år til neste gang, nå da! :))

Skrevet

Vi har sett isbjørner, så 3 stk når vi var på cruise i fjor, så har jeg sett ei binne med 2 unger når jeg og en gjeng med jenter var på østkysten i mai, Mannen min og 2 kamerater så en veeeldig nært, har noen fantastiske bilder av den:-)

Har bodd på svalbard i 2 år, var litt trist i starten, men trives igrunnen godt nå:-) Lite besøk å få, de som er flinkest å komme er svigers, de kommer opp i slutten av august da er det 4 gang på 2 år de har vært hos oss, mamma har vært en gang, ellers har vi hatt besøk av ene søstera til mannen og et vennepar.

Går greit å bo hos svigers, men sliter mer med å bo hos mine foreldre, skal til de på søndag, og vet at når vi skal dit så er jeg alltid sur å sint, mamma og jeg går ikke overens i det hele tatt:-(

Vi har fått ny bolig gjennom jobben til mannen, var oppe nå å flytta, men fikk likson bare gjort ting halveis:-)

Blir nok et år til vi kommer ned igjen tenker jeg, lurte litt på å reise ned i påsken, men nå sa svigers at de hadde litt lyst å komme opp i påsken:-)

Skrevet

Hei kjekt aa se deg her !!!

Skjoenenr godt du er lei jeg, vi er naa saa heldige at vi disponerer egen leilighet i huset til mamma og pappa naar vi er hjemme.

Men jeg er blitt streng og sier det rett ut, vil dere treffe oss saa er vi der og der. De fleste toerr ikke bli fornaermet, iallefall ikke utad for det tar seg jo strengt tatt ikke bedre ut at de ikke gidder besoeke oss enn at vi ikke gidder besoeke dem.

Men man maa vaere foerst ute med det.....

Saa naa begrenser jeg en del av "kjoerebesoekene" vaare til oldeforeldre, de stilller i en annen klasse syns jeg.

HVis det er en troest saa er jeg kjempe misunnelig paa ferien din i Stavanger, her faar manne 2 dager fri i forbinnelse med foedselen, ikke akkurat ferie gitt.....

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...