elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 erfaringer har dere med det og hvordan gav dere farrisen? Vi har hatt en runde med Mycostatin-behandling begge to, og ble bra etter et par dager. Vi tok kuren i 14 dager. Men nå har minsten bynt å få trøske i munnen igjen. Jeg kjenner foreløbig ingenting i brystene, så tenkte kanskje prøve farrisen... Noen med erfaringer???
elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. august 2008 Ingen??? Var her jeg leste om farris, hadde ikke hørt om d før.. Så noen må d jo være der ute som har prøvd det...?
ruffen Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Har hørt at andre har positive erfaringer med det, men følte ikke det funka her. Uansett: Du rører ut kullsyra i litt farris og gir det i munnen til babyen. Enten med en liten sprøyte, eller med skje. Kan også fukte et sterilt kompress og gni det inn der du ser trøska. Og så vasker du brystvortene dine i farris etter amming, og lar lufttørke. Lykke til! Husk å bytt ammeinnlegg ofte!
Athina' Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Her funka det helt fint :-) Slo litt i ett egg -glass og tok med på badet på stellebordet så han lå godt. Duppet en q-tip i BLÅ farris og rulla den på tunga der han hadde det. Skiftet etter hver dupp, og gjorde det ca 10 ganger - 10 q-tiper pr gang. Han fikk også en teskje med farris etter hver gang. Gjorde dette ca 5 ganger om dagen, kanskje mer. Ristet ikke ut kullsyren, kanskje det er derfor det funket her, fikk heller ikke beskjed om det av lege eller hs.Som sagt kjøpte blå farris, ikke bris. Man ser ikke forbedringer dagen etter altså, men etter noen dager ser man at det er mye mindre på tungen, og i svelget. Men jeg rulla og tørket av så langt jeg kunne i svelget, nesten så han øyde - men det funket :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå