Gå til innhold

20uke og masse bevegelse men ikke idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg har kjent masse innvendig bevegelse i de siste ukene, men idag har hun ikke sparket så mye... jeg blir kjempebekymret..

kanskje halvparten så mye!!!!!!!!!!

Skal jeg ringe legen syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt, men får panikk selv jeg, når hun er rolig, det er faktisk ikke vanlig og kjenne liv vær dag før etter uke 26, men kjenner panikken der ja!

Skrevet

mmm.. så bra da... men betyr det noe spes at jeg kjenner så mye så tidlig tror du/ dere??? kanskje jeg får en smarting?

Skrevet

Jeg har kjent masse liv siden uti uke 19 (20 på bim)

Nå er jeg i uke 21 (22 på bim)

Det roet seg plutselig litt i begynnelsen denne uken og så igjen i dag. Livet har ikke forsvunnet , men kjennes annerledes - lengre nede enn før og mye svakere ... Mens jeg før kjente en del direkte spark ut i magen (som også kjentes utenpå) kjenner jeg nå mer små glidninger/ ålinger som om noe glir litt rundt omkring. Det er også i blant som en fiskehale som slår nå - før var det mer direkte bevegelser ut mot magen - ikke så glidende liksom.

Tror det kommer av at ungen flytter på seg og det kjennes ulikt når den ligger ulikt. Har lagt merke til at det noen ganger sparkes bakover mot ryggen /rumpa også.Da er det mye svakere. Sikkert også litt ulikt i forhold til hvordan fosteret utvikler seg på et bestemt tidspunkt?

Blir bekymret når jeg kjenner mindre, men prøver å la være å tenke på det ettersom jeg har lest at man ikke trenger å kjenne liv hver dag før i uke 28.

Skrevet

kansje det er små bevegelser du ikkekjenner,eller så har de vel noen sove dager.trenger ikke bekymre deg nei.

Skrevet

fikk som råd fra jordmor sist jeg var gravid om at dersom je kjente lite liv, så skulle jeg ta et glaa sukkerholdig saft, eller spise noe søtt. Da vill aktiviteten til barnet normalt ta seg opp. Men først etter uke 25 var det vanlig å kjenne likt med liv hver dag

Skrevet

Tror det har med hvordan barnet ligger, og også i forhold til om h*n ligger bak eller foran livmoren. Har opplevd det selv også, men etter neen dager kjennes det like godt igjen :)

Skrevet

Det er nokså normalt.. Da jeg kjente spark tydelig for første gang i uke 20, så kjente jeg det en stuind, men så ble det pluttselig veldig stille noen dager-opptil en uke, kjente kjempelite. Det er ikke nå du MÅ kjenne et bevegelsemønster, det er de 3 siste mnd. Så tror ikke du trenger å ringe legen. Du kjenner jo litt liv. Babyen kjenner du mer og mer ettehvert som den vokser til;) Var først i uke 26 at det ble skikkelig liv nedi magen min. Er 31+1 og alt er vel med mor og barn;)

Skrevet

kjenner bekymringen bre seg ... de siste dagen har det ikke vært så mye aktivitet som de to siste ukene.. er i uke23+5 nå ..men kjenner sånn avogtil små ålinger dulter i magen så det må jo være liv der. prøver å la være å bekymre meg men er ikke så lett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...