Gå til innhold

Noen her som har ca 130 000 i studielån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere hver 3. mnd?

Jeg må vel begynne å betale nå.. Tok alle påbyggingsfagene på sonans, og skal gå skole igjen etter permisjonen, men slipper vel ikke unna å betale dette året.. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye mindre enn det, men vil tipse om at det er lurt å betale inn månedlig i stedet for hver 3. mnd, ettersom rentene regnes hver måned. Dessuten syns jeg det er enklere å trekke et fast beløp hver mnd enn å måtte spare opp og betale kvartalsvis.

Skrevet

Jo jeg tenkte å betale hver mnd, men det sto på lånekassen sine sider at for å finne det månedlige beløpet skulle man bare dele det beløpet man får hver 3. mnd på 3... Så derfor jeg lurte.

Skrevet

Enig med Pysa, om du ikke velger fastrente er det lurt å betale inn månelig, du kan feks legge det inn som fast trekk. Det er også lurt å begynne å betale så fort man kommer i arbeid (ferdig med studiene) istedetfor å vente til den første giroen detter ned i postkassa (evt i innboksen på eposten). Dette kan gjøre rentersrente litt mindre.

Skrevet

Jeg har igjen litt under 70 000 og betaler 3000 hver 3.mnde, så da kan du jo prøve og regne ut selv... Du skal jo få brev fra lånekassa om hvor mye du skal betale etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...