Gå til innhold

Er ikke dette litt tidlig da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livmoren har kommet opp av bekkenet. det er ikke tvil engang, kjenner den kjempegodt. Og ganske høyt oppe også. Men jeg er bare i uke 10, er ikke det litt tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 10-12 det skjer, da? Syns jaffal jeg har lest noe om det et sted. Er selv 11+1 i dag, og har begynt å kjenne langt mer ubehag i magen, men ikke pokker om jeg klarer å kjenne noen livmor. Og så blir man vel fortere stor med nr 2 (eller fler) - livmoren utvider seg fortere?

Skrevet

eller kansje der er fler, 2 eller 3 ?? :))))

Skrevet

Det er vanlig at den vokser utav bekkenet litt tidligere hvis man har vært gravid og født tidligere :-)

Skrevet

Jeg vet ikke når man skal kjenne den jeg. Husker jeg kjente den tidlig i forige svangerskap også, men ikke så tidlig tror jeg. Jeg oppdaget den plutselig i går når jeg hadde lagt meg. Den er mye tydligere en jeg kan huske fra forige svangerskap. Jeg vet ikke hvor stor den skal være nå heller, men den kjennes ut som om den er på størrelse med en appelsin eller noe sånt.

Flere? Nei ikke si det da... jeg holder heller en knapp på at jeg er lengre på vei.

Skrevet

Jeg kjente ikke noe livmor i det hele tatt. eller kanskje jeg gjorde det, men ikke visste hva det var ( førstegangs )

Hvordan kjenner man det egentlig?

Vi skal snart prøve igjen, så forhåpentilgvis får jeg en ny mulighet:-)

Skrevet

Det er vel sånn ca like langt mellom svangerskapene våre tror jeg - og det samme skjedde med meg denne gangen. Sist gikk jeg langt over uke 12 før jeg kjente antydning til livmor - denne gangen kunne jeg kjenne den i uke 11. Magen er like stor nå i uke 16 som den var i uke 21 sist. Det er umulig at jeg er lenger på vei enn antatt, heller kortere. Så det du opplever er nok ganske vanlig, særlig med relativt tette svangerskap.

Skrevet

Hviss du slapper helt av i magen, sånn at den er helt myk. Så kjenner du innover, så kjennes det ut som om det ligger en ballong der inne. Man kjenner toppen på den liksom.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg er lengre på vei. Vet ihvertfall at befruktning ikke kan ha skjedd når den skulle i forhold til mens-termin. Vi hadde bare ubeskyttet sex en gang. Og det var på første dag av siste mens. Så egentlig veeeeldig rart om jeg skulle ha blitt befruktet den dagen. Og i så fall er jeg ca. 2 uker lengre på vei. Jeg er ganske sikker på at jeg ble gravid en mnd. før- da vi hadde mye ubeskyttet sex. Og at den mensen som kom da var en festeblødning eller noe sånt (det kom nemlig bare noen dråper blod, så ganske rar "mensen") Så jeg er vel et sted mellom 10 og 14 uker. Regner med jeg ikke får vite det før på ultralyd.

Men klart, det kan jo hende at mannen min har super-sperm (som han sier selv) med verktøy for å komme seg igjennom gummi. I så fall stemmer terminen:p

Skrevet

Nå måtte jeg gå å se i dagboken, men hos meg som var det kommet over skambeinet, slik at man kunne se litt mage først i uke 22.

Det var første da. Hadde ikke synlig mage før ca uke 26 så jeg bærte nok langt nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...