Gå til innhold

har alle sammen her gode kvelds rutiner på 5mnd babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er ofte ute å griller eller går tur å slikt i fin været på kveldene.. så jeg føler at vi ikke har kommet inn i noe rutine enda. ikke kan vi bade ham noe særlig heller siden han har eksem.

han sovner skjeldent før i ni-ti tia.

hva gjør dere på kveldene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 4mnd'er som vanligvis sovner mellom kl.21-24. Det er seint! Trenger også tips på hvordan klare legge han før.

Skrevet

Snuppa legger seg 19. Vi tar kveldsstellet ( bleiebytte, pysj og vask eller bad) kl 18. Så sitter jeg med henne inne på soverommet hvor det er mørkt, og roer ned og gir litt kveldspupp. Sovner som regel ganske fort. Det er hun som har regulert tiden selv. Begynte med kl 21 og gikk nedover.

Skrevet

Nei kan vel ikke si det... Vi har en fryktelig snill 5 mnd gammel gutt (6 mnd på mandag faktisk!) og han klarer seg foreløpig helt fint uten faste rutiner. Vi fikk beskjed på sykehuset at babyer skulle bades max 1 gang pr uke så noe kveldsbad blir det ikke. Han er uansett ikke spesielt glad i det, ligger og kjeder seg litt :) Vi har ikke noe A4 liv og det er helt uinteressant for oss å være fastlåst etter f.eks klokka 20, så den rutinen vi har er rett og slett at vi skifter på han, gir han mat, bærer han opp i senga, gir han smokken, slår av lyset og lukker døra :) Og da sover han, uansett om klokka er 21 eller 03. Og sover til ca klokka 11 neste dag uansett når han la seg. Etterhvert må vi jo få innført rutiner, det følger jo naturlig av at han skal i barnehage hvis jeg får meg jobb, men foreløpig følger han vår mangel på rutine helt fint :) En eller to i vår omgangskrets mener han må legges klokka 19 eller 20 men de aller fleste mener vi må gjøre det på vår måte og de har gjort tilsvarende med sine unger og det har fungert. Så mitt råd er å gjøre sånn at det blir mest mulig i tråd med det dere ønsker, men selvfølgelig bare så lenge det fungerer for ungen! Blir han urolig og det er tydelig at han trenger andre rutiner må man jo endre på det :)

Skrevet

Jenta mi er snart 5 mnd. Kl.19.30 får hun grøt og mme, så er det kveldstellet og rundt 20.00 er hun i seng. Og da sovner hun etter bare et par minutter. Veldig fint rutine for oss alle. =)

Skrevet

Vi har hatt en rutine siden Jonas var 2,5 måneder. Men tidspunktet for legging har blitt fremsyndet hele veien, begynte også med ni-ti tiden.

Nå er det grø ca halv syv, stelling og tar på pysjamas, så kos med mamma og pappa, før flasken og leggetid ca halv åtte. Bader bare engang i uken, dusjer ellers. Han er litt for stor til baljen, så må ta det sittende og da er det enklere å dusje med han.

Skrevet

Vi har hatt rutine siden han var en 3,5 mnd. Går på badet kl 18.45 ca, bader han ellr bare vasker han godt, ned på kjøkkenet, får grøt og mme etterpå. Legger han i sengen, sier god natt sovner ca 19.15 - 19.30 sover til 06 får pupp, sover til 09-10...

Nei, jeg vet ikke hvordan du skal få til rutiner? men kanskje du kan vente til høsten kommer da hvis dere er så mye ute om kveldene.. de kommer hvertfall inn i rutiner ved å gjøre det samme om og om igjen...

Lykke til:)

Skrevet

glemte å si at han er 6mnd i morgen!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...