Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg venter barn nr.2, og vi tror kanskje det blir en gutt.. jeg har et spesiellt navn på dattra mi, å jeg vil også ha det på sønnen min. men så er det slik at typen min vil at vi skal oppkalle han etter onkelen hannes, som har gjort så mye for oss osv.. pluss at han ikke har egne barn, og aldri har hatt dame.. men han heter ludvig.. å det er ikke noe navn jeg ville kalle min sønn.. å han blir sint vis jeg sier nei.. hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi barnet to navn? Ludvig var et av de navnene jeg syns var litt søte, men vi får jente.

Du trenger jo ikke kalle ham direkte opp etter onkelen.

Finn et navn som ligner på samme bokstav, det er og en måte.

I vår familie går bokstaven H igjen. Helena, Helma Haldis Helga osv.

Vi skal kalle jenta våres Heidi :-)

Skrevet

Hva med Lukas? Lasse. Lars, Leo, Leon,Levin, Loyd,Leander

Skrevet

har ikke imot å ha L i navnet, men ludvig synes ikke jeg er så fint da..

vil egentlig at han skal hete oliver rene.. men får ta oliver med et navn som begynner på l bakom kanskje da :b

Skrevet

noen som har flere råd her, fortsatt usikker!! :P

Skrevet

Er vel bedre at samboeren din blir litt sint enn at du gir sønnen din et navn du ikke liker. Jeg ville satt ned foten og sagt at det ikke er aktuelt å gi ham en navn begge ikke er helt enige om. Dere skal tross alt leve med det resten av livet. Kan jo hende du ville likt navnet etter hvert, men kjipt å ta sjansen på det.

Skrevet

enig med trollkatt..navnevalg synes nå jeg er en ting begge skal bli enige om..å d at den ene blir sint ,nei d synes jeg blir feil..d kan da ikke være kjekt for samb din å gå å vite at du ikke liker navnet på gutten din,men at du bare måtte velge d fordi han ble sint..?d hadde hvertfall aldri jeg klart å gjøre mot samb min..

Skrevet

hmm.. vanskelig det der. han sier at han ikke hadde fått noe dårlig samvittighet visst han hadde visst jeg ikke likte navnet i det hele tatt. :/

å alle de spesielle navnene jeg foreslår sier han nei til, å det er garantert for å provosere siden jeg nekter på navnet ludvig! blir så lei av han! huff

Skrevet

jeg ville ikke gitt meg hvertfall..kunne aldri hatt et navn som jeg absolutt ikke likte..å d vil nok ikke samb din heller..

så da får dere begynne på ny ..å skrive opp navn dere synes er fine..men ta vekk ludvig å de han absolutt ikke liker..å lese opp for hverandre etterpå;)

Skrevet

Har et forslag...

ta for dere en eller to navnbøker, skriv opp alle guttenavn på a og alle jentenavn på a, det dere har likt går videre til neste runde.

Etter det, neste bokstav....

Dette er veldig koselig... vi gjorde dette...vi gledet oss hver gang vi skulle ta for oss en bokstav. Til slutt kom vi frem tul ca 30 guttenavn og 30 jentenavn, deretter tok vi bort ett og ett....

Vi ble veldig fornøyd med navnet...og begge var enige ;-)

Lykke til....

Skrevet

Takk fo svar! Gode råd og tips jeg får her :D

da vet jeg hva jeg skal gjøre ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...