Gå til innhold

der mista jeg plassen min hod jordmor.....:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

her i kommunen er det veldig dårlig stelt med jordmor, og jeg var en av dem heldige få som hadde fått time hos jordmor...

skulle ha time neste uke, men nå ringte dem å sa at jm var blitt sykemeldt, så jeg mista timen min... Dem kunne ikke sette meg opp på noe ny time heller, da hun har det fullt framover..... Så nå sitter jeg her i uke 24 - har vært en gang hos legen iløpet av sv.skapet - får ikke jm, og legen min har det såpass travelt at han så helst at jeg fikk oppfølging hos jm...

Og gynekolgoene her i byen har heller ikke tid til å følge opp friske gravide, så jeg er temmelig alene her føler jeg...

Er så jævla irriterende at man ikke skal kunne få litt oppfølging.... Greit jeg har to barn fra før av, men jeg føler faktisk at jeg har MER behov for å snakke med jm denne gang enn de forrige - jeg har mye mere spørsmål og tanker...

Er sint og lei meg nå, og måtte bare få ut litt damp...

Håper bare alt går bra med den lille i magen - siden det tydeligvis ikke er noen i denne kommunen som har tid til å følge opp...:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, kjenner jeg blir så provosert på dine vegne!!

At det skal være så vanskelig å få skikkelig oppfølging i svangerskapet!

Enda de har kuttet kraftig i antall kontroller, så er det mange som sliter med å få møte jordmor på ihvertfall èn av dem.

Jeg er en av de heldige som har mulighet til å gå til jordmor, å det er jeg glad for. For hvis jeg skulle gått til "fastlegen" min hadde det blitt bare tull.... Han er i permisjon, så er bare vikarer å sist jeg var hos legen da han rett ut at han ikke "kunne svangerskap". Så hadde jeg skulle gått kun dit vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...

Det er jo jordmor som er ekspert på graviditet, ikke lege!

Er det langt til jordmor i nabokummunene? Kanskje du kunne fått timer der?

Ønsker deg lykke til :)

Det gåt vell helst bra, men kan ikke være kjekt å føle seg så lite ivaretatt....

Skrevet

er ikke så langt til nabokommunen - 1 time bare, men dem har ikke noe mer jordmortilbud der desverre...

ei venninne av meg sa at jeg kunne jo ringe sykehuset (bare på spøk da) for å høre om det er greit at jeg kommer en tur innom iløpet av november å føder denne ungen, eller om jeg måtte ordne det også selv :-)

Skrevet

Bor du i Trondheim? Jeg har nemlig jm i midtbyen, men skal ikke gå dit likevel pga flytting:) Du kan kanskje "få" henne;)?

Skrevet

Huff, kjenner jeg er glad for å bo der jeg bor når jeg leser innlegget ditt. Fastlegen min holder til på et større legesenter der det også er både gynekologer og jordmor. Har vært to ganger hos legen, en gang hos gynekolog og en gang hos jordmor, og jeg er bare uke 15..... Syns det er fryktelig urettferdig at ikke tilbudet er likt landet rundt.

Skrevet

Må man gå til jordmor da? Fastlegen gjør jo akkurat det samme.

Jeg bor i Bergen og her er det også umulig å få jordmortime med mindre man ringer før uke 12. Jeg var litt sent ute, så har bare gått til lege. Syns det er helt ok jeg da.

Skrevet

Hei,

Man må ikke gå til jordmor, men det er veldig lurt. De har mye mer kunnskap om graviditeten og ting som angår den.

Jeg skal gå annenhver gang til lege/jordmor og tror det er good!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...