to_i_magen Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 jeg har skiveutglidning/prolaps i korsryggen. får epidural, men har hørt at en kan bli lammet hvis de stikker feil. er det noen som har fått det uten problem??
*Vi blir 5* Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Hei! Jeg har ikke det samme som deg, men har veldig skeive ryggvirvler som gjør at jeg har problemer med ryggen hele livet, jeg fikk 2 epiduraler sist fødsel og det gikk helt fint. Ble ikke totalt lammet under fødselen engang. Jeg tror ikke de tør gi det hvis det er fare for lammelse (hvis du mener sånn i ettertid)
Mamma til to tette Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Jeg hadde en uoppdaget prolaps forrige gang, setefødsel så obligatorisk epidural og det gikk helt fint. Denne gang har Jm vært skeptisk siden jeg har slitt med samme ryggproblemer siden forrige fødsel (16 mnd). Men etter behandling så er ikke lenger prolapsen "aktiv" eller dvs ligger ikke og trykker på nerver så det skal gå bra. Men stemmer det som du sier at de er skeptiske pga fare for å stikke feil og dermed lamme deg. Litt skummelt å tenke på at jeg hadde en meget "aktiv" og uoppdaget prolaps sist....Jeg har gått til naprapat, en utrolig dyktig fyr og han mener at dette skal gå bra. Må bare tipse deg om naprapat hvis du ikke har gått til det, jeg har vært til manuell terapeut, fysioterapeut, nevrolog og fastlege og alle sa at jeg skulle gjøre nada men naprapaten har hjulpet meg utrolig mye.
to_i_magen Skrevet 1. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2008 det var bra. jeg regner med at de vet hva de gjør på. det var lammelser i ettertid jeg mente ja:)
to_i_magen Skrevet 1. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2008 det var kiropraktoren som sa det til meg, det der med lammelser altså. har gått der en stund og det hjelper, lurte på og prøve naprapat, men nå er jeg så og si helt fin i ryggen.
Tita&Tage Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Har to tidligere prolapser, men fikk epidural uten problemer i ettertid
Mamma til to tette Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Ikke at jeg skal blande meg men er ikke kiropraktor helt feil når man har prolaps?? Nevrolog på sykehuset sa at jeg ihvertfall ikke skulle gå til kiropraktor og at en kiropraktor som behandlet meg kunne miste bevilgning fordi det er farlig?! Jeg hadde nemlig gått til kiropraktor i det svangerskapet og de behandlet meg for bekkenløsning, noe jeg aldri hadde. Kanskje ikke rart jeg bare ble verre og verre og tilslutt fikk en totalt kollaps i ryggen. Tok meg 1 mnd etter fødsel før jeg kunne gå mer enn noen meter...en forferdelig barseltid jeg håper jeg slipper denne gang og krysser fingrene for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå