Gå til innhold

Vekstestimering uke 36 + 2, samme mål????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag traff jeg en flott lege på UL, som jeg skal tilbake til 9 dager før termine. Og har ikke fødsel startet av seg selv, blir jeg satt i gang med modnings gele...

Og jeg er i dag 36 + 2 dager på vei,,,

BPD 94

MAD 99

ATD 321

Femur 64.

Så hun skulle veie rundt 2,6 kilo i dag..

Det var litt vanskelig å måle fra øre til øre, fordi hun ligger så langt nede i bekkenet mitt,,,

Så nå er jeg spent om det er flere som har fått vekstestimert barnet sitt,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner å tenke at man kan ikke stole på den vekta de estimerer på ul :D

Du hadde større hodet og mage mål av beibisen enn mine, og snuppa mi ble estimert også 2,7kg...merkelig...

Skrevet

jeg var i går og siden du har termin dagen etter meg så målte vi når vi var likt på vei

her er mine mål

BPD: 96

MAD 106

12% over

ov veier 3150g ca. husker ikke hetl nøyaktig hva hun sa han veide, men var noe sånt.

Han lå 300g over gjennomsnittet

Men hun fikk ikke målt lårbenet, var ikke så lett å finne , men var ikke så viktig heller sa hun

Skrevet

Vi tar med min også da, var 36+4 på kontrollen:

BPD: 92(-3,5)

MAD103 (+ 2)

Fikk beskjed om at han var 2800(og noe, som de sa..) ganske på normalen.. 3 % over

Skrevet

Hmmm. Har ikke noe spesielle mål, men var innom føden igår for og sjekke om jeg lakk fostervann og da sa hun at baby veide 2500 gram, og jeg er 33+6 idag. Er han ikke litt stor da?:P Hehe. Ellers så sa hun at alt så bra ut:)

Skrevet

min var i uke 34+1 2880g han :) så var nok helt gjennomsnittlig tenker jeg :)

Skrevet

Jeg var på UL nå i uke 36+6

Babyen ble målt til å være 3226 g

BPD 97

Jeg skal også settes igang og har fått time til dette den 13 august.

Så full nedtelling her:)

Skrevet

Skal prøve å finne denne tråden på onsdag, da er jeg 36+1 og skal på vekstestimering.

Skrevet

Skal gjøre det samme jeg, skal på ul på mandag og da er jeg i uke 39+0, men synes det er artig å sammenligne :)

Skrevet

Da har jeg vært på ul og er 39+0 i dag:

BPD 96

MAD 100

Snuppa mi veide rundt 2,8-2,9 kg :))

Skrevet

Hei,,

Jeg blir rett og slett ikke klok på denne vekstestimeringen jeg,,,

Vi får jo forskjellige svar, og alt skal jo "være" innenfor det normale,,

Jeg er "redd" for at jeg får et stort barn, dette er barn nr 3, men legen veide jo som nevnt henne på fredagen og da var vekten ca 2,6 , det var vanskelig å måle mellom ørene da hun ligger så langt nede i bekkenet mitt,,

Jeg skal tilbake 10 dager før termin, og har ikke noe skjedd innen den tid, skal jeg som nevnt får modningsgele..

Er det noen som har fått det??

Og har det virket??

Skrevet

hehe, ikke jeg heller!!! jeg skal også settes i gang hvis ingenting har skjedd før onsdag...det sies at det er mye vondere enn å gå i fødsel av seg sjøl, så gruer meg litt...er førstegangs jeg :D

Skrevet

Modningsgele virker vel best om man allerede er moden om jeg har forstått riktig. Om livmorhalsen ikke har flatet noe ut, eller lite, kan det ta litt tid før det setter i gang med gele og stikkpillene.

De vil vel til slutt gi drypp og ta vannet om det ikke skjer noe helt av seg selv.

Men om du er flergangsfødenede så akn det jo hende du er moden.

Jeg hadde 2cm åpning rundt termin med nr 2.

Nå husker jeg ikke hvilken uke du fikk estimert 2,6kg, men min var 2,2kg ca da jeg var 31uker og fikk beskjed om at han vil bli 3,6-3,7 kg hvis han følger den kurven han ligger på nå.

Jeg blir heller ikke klok på vekstmålinger og resultat vi leser her inne. Jeg velger å ta det med en klype salt, fordi jeg er ikke redd for å få en stor baby, begge mine var 3,5kg (med forskjellige fedre) så jeg tror at så lenge jeg ikke får sv.skaps dia vil han her bli det samme ca.

Vekstestimeringer kan ofte bli feil(opptill 500g), det er vanskelig å måle, noen leger slurver. På riksen måler de omkrets, vet ikke hva de gjør andre steder? Men jeg har forskjellige mål fra dere andre. Hvorfor det?

Jeg fikk estimert gutten min til 3,9kg, men han var da 3,5kg 4dager over termin og morkaka hadde fungert helt fint sa de.

Jeg har også erfaring fra hva jeg hører andre jeg kjenner sier at de ofte estimerer mer enn babyen faktisk er ved fødsel.

Håper det vil gå bra og at du får en fin fødsel!

Skrevet

Og hva er stor baby for dere? Er det en på over 3kg, over 3,5kg, over 4kg? For meg så er stor baby en på over 4kg. 3,5kg er vel gjennomsnittet.

Skrevet

Nei, det er rett og slett vanskelig og bli klok på, dette med vekstestimering,,,

Og onsdag er jo ikke lenge til, og jeg forstår at du gruer deg,,

Det er helt normalt, jeg som venter nr 3, gruer meg også...

Men, man glemmer så lett når barnet er ute, og da er alt bare herlig,,,

Jeg ønsker deg lykke til på onsdag, men det kan jo hende det skjer noe før den dagen..

Jeg skal på UL den 20, og det er ennå noen uker til...

Men, jeg tror at det skjer noe om et par uker av seg selv jeg da...

Men, det vet man jo aldri:)

Skrevet

Jeg tenker på stor baby ved 4kilo, det er liksom min grense :o) Ser at min måling i uke 36 var noenlunde lik den ei hadde i uke 39, og min var på normalen sa de;o) hehe.. det blir spennende å se da, hvor store de blir når de kommer ut!

Skrevet

Skal forsøke å finne tråden på mandag jeg også, da er jeg 36+3 og skal på ny kontroll. Blir spennende å se hvor store de er når de kommer ut:)

Skrevet

jeg er i uke 37+4,og var på vekstestimering idag...iflg gynekologen min er det to måter å regne på,så han regner ut begge og tar gjennomsnittet av dette,han hadde god erfaring med at dette faktisk stemte:)min bay ble iallefal målt til å være 3375 g i dag og rundt 4 ved termin.:)

Skrevet

Jeg er 37+4 idag og var på kontroll idag. Gutten i magen ble estimert til 2900 gram og jeg skal føde om to dager, blir satt igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...