Gå til innhold

solkrem og baby 6mnd hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har blitt anbefalt å ikke bruke solkrem på barn under 1 år. Jeg husker ikke helt grunnen hvorfor, så jeg har sldrig brukt det på mine da de var så små.

Men jeg har noen venner som bruke det og da har de brukt solkrem fra helsekostbutikk eller apoteket.

Skrevet

unger på 6 mnd er gjerne ikke så mye i sola og de solstrålene de får på seg trenger de i mine øyne.....litt hysteri dette med solkremer....men det finnes relativt giftfrie kremer på helsekost...

Skrevet

Uv drakt, enkelt og greit

Skrevet

Bruker Vichy (eller hvordan det skrives) sin spray solkrem faktor 50 fra apoteket. Den kom ut som best i test i foreldre og barn. Flere av de på helsekost inneholder vist mange allergifremkallende stoffer. Jeg har ikke peiling, men det var det som stod der hvertfall..;)

Skrevet

var vel ikke det hun spurte om heller...

herregud

Skrevet

......men unger tåler da virkelig litt sol....og de trenger det....vi har overlevd på denne kloden med den samme sola i temmelig mange generasjoner....og ozonlaget har alltid vært ustabilt...

Skrevet

Hmmm det var det vel, lurte på hva jeg gjorde med solkrem og baby på 6 mnd. Da svarer jeg Uv drakt, ikke noe galt i å svare det vel.

Skrevet

men er ikke ozonlaget mye tynnere nå enn før da? Dessuten er det endel av oss som hadde mødre som ga faen i solkrem da vi var små...fordi det var så sunt m sol...som nå har hudkreft...ikke jeg, men kjenner folk som har fått det. Om dette kun skyldes utelukkende for mye sol, tviler jeg på. ,men tror absolutt at det påvirker eller forverrer huden. Barnehuden er veldig sensitiv. Men tror nok at arv har litt å si og. Hva slags hud foreldrene har osv...

Skrevet

....vi vet vel strengt tatt ikke sååååååååååå mye om ozonlaget....uansett er det noe med at på 80-tallet lå folk med kokosolje og aluminiumsfolie på stranda+ masse solarium.....så det er ikke så rart at hudkreft gikk opp....det er en stor forskjell mellom absolutt respektløshet og hysteri.....som all denne 50 solfaktor greia har blitt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...