Gå til innhold

kynnere uke 22 - noen med mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 22 nå - og får stadid kynnere. kan ikke huske jeg hadde så mye så tidlig sist jeg var gravid?

Noen flere?

Regner forøvrig med at det er helt normalt - tror jeg da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk plutselig masse kynnere da jeg var 17 uker på vei denne gang. Fikk det ikke før langt ut i 3. trimester sist, så jeg ringte JM og spurte. Hun sa det ikke var farlig så lenge det ikke gjorde vondt eller kom blødninger, men at jeg burde ta det litt med ro og få delvis sykmelding. For øvrig vanlig at de kommer tidligere andre gang.

Er nå 21+4 og har fremdeles en del kynnere, men det er ikke blitt verre, heldigvis.

Det går nok bra! Kommer de mest om kvelden eller hele dagen?

Skrevet

Hei!

Æ har hatt mye kynnera i nån uker no (e 24+3) og fikk en sjekk på føden i forrige uke for å se at livmorhalsen va sånn som den burde og ikkje va blitt påvirka av kynneran (alt va bra). Nån av kynneran e ganske kraftige og æ får da et vannvittig sug i kroppen og sitt liksom å puste å pese litt til den e over. Og livmora blir som en basketball. Ellers kommer de mindre kraftige kynnera med jevne mellomrom. I en periode kom de bare æ reiste mæ og gikk over golvet. Men etter besøket på føden har æ roa ned tempoet og holde mæ mye i ro, og da går det heldigvis mye bedre :) Et tips hvis du tror kynneran dine e litt vel hyppig, e å være føre var. Slapp av på sofan strak ut så ofte du har mulighet! :) Å e du på jobb eller ute å farte, så benytt hver anledning du har tel litt avkobling :) Da får du kontroll på kynneran. men heldigvis så har livmora skikkelig godt av kynneran, for da blir ho sterk og klar til fødseln. Som som sagt, de bør ikkje være regelmessige over tid, smertefull eller med blødninger.

Skrevet

Jeg er i uke 23 og har hatt kynnere en stund. Dette er første mann her i huset så det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Var til JM på mandag og forklarte hvordan de var, og fikk da forklaring at jeg har kynnere med nedpress... Hadde det bare vært "vanlige" kynnere hadde det ikke vært noe problem, så ho villa SM meg 100 %... Jobber 60% nå, men skal prøve 40 % først nå. Vil så gjerne jobbe.. Men har en jobb der jeg går,står og springer hele dagen og har ikke mulighet til å slappe av når de kommer så da må en SM..

Men JM sa at det var helt normalt å kjenne kynnere hele sv.s. så det er ikke noe unaturlig:) Bare bra, så lenge de er "normale".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...