Gå til innhold

Krangler dere foran barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall hvordan reagerer de da? Vi pröver selvfölgelig å la väre, men noen ganger smeller det også når barna er tilstedet! Ikke bra, men jeg tenker at barna også må läre seg at det ikke er farlig å ha krangler/höylytte diskusjoner. Det ingår jo også i familielivet. Eller hva synes du?

NB! Nå snakker ikke jeg om fysiske konfrontasjoner eller verbal misshandel, men "normalt" kiv mellom voksne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan ta en diskusjon ja, krangler vel heller skjeldent. Unger tåler å se foreldre litt sinte, oppgitte, frustrerte og irriterte....så lenge man ikke går over grensa og roper, skriker og oppfører seg truende.

Skrevet

Prøver å la være,men d hender ja..synn menn sant:O/

Skrevet

Så lenge ungene også får se at man skværer opp og er glade i hverandre etterpå, så tror jeg neppe de tar noen skade av å overvære 'normalt' kiv mellom voksne... det er jo en del av livet å være uenig med andre, og jeg tror det er viktigere at barna lærer hvordan man takler slikt.

Skrevet

Vi har aldri kranglet foran henne og håper vi aldri kommer til å gjøre det heller :) men så er det veeeeldig sjeldent at vi krangler også.

Kan ta en diskusjon eller være uenige, men aldri sånn at vi hever stemmene våre for eks.

Skrevet

Det har skjedd, men det har ikkje vert nokon stor krangel. Eg blir veldig engasjert, og det er hardt å la være å heve stemmen, både i diskusjon og krangel. Me blir jo alltid venner igjen, og det er jo godt at barnet ser det. Eg såg ikkje krangling som lita, og hadde ingen søsken og krangle med, og eg brukte år på å "lære" meg å krangle. Kan til og med i dag få vondt i magen etter ein normal diskusjon med klassekamerater, for eg har ikkje erfaringer med at ein som regel er like gode venner etterpå. Eg trur derfor barn har det heilt greit med å sjå ein diskusjon, så lenge den ender i vennskap og ikkje at eine parten stikker eller anna.

Skrevet

Må vel også si at det forekommer diskusjoner hos oss også når barna er tilstedet. Men, er det så farlig egentlig? Hvordan kommer barna til å oppleve voksenlivet hvis de har blitt fullstendig skånet fra krangler som barn?

Skrevet

Jepp, faktisk vil jeg si selvfølgelig.

Leste for ikke så lenge siden i en eller annen oppdragelsesbok at barna IKKE tar skade av å se/høre en krangel.

Poenget er vel at man ikke skal opptre truende, skrike og slå rundt seg.

Hvis man skal krangle er vel heller poenget å krangle, og ikke heve stemmene slik at det blir skriking, slå i bordet slik at alle skvetter ++

Når jeg og samboeren krangler, så er det mer diskusjon enn krangel.

Men vi krangler heller ikke slik at vi slår i bordet eller hyler til hverandre.

DET er ikke bra mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...