Gå til innhold

bursdags-sjokoladekake i rund form???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en kakeoppskrift som kan brukes i rund form. (str 22-24)

En som en liten gutt på 1 år kan smake. Så den må ikke inneholde nøtter.

 

Og så vil jeg ha en god oppskrift på sjokoladeglasur/krem til å ha oppå...

 

Ikke gi meg linker til forskjellige kakesider. Jeg vil ha noe dere har prøvd personlig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn prinsessekaka på kokeboksiden. Den er kjempegod. Husk bare å halver oppskrifta siden det er til langpanne!

Skrevet

takk for det. hvorfor kalles den prinsessekake? Jeg har en prins som har bursdag:) knis....

Skrevet

Jeg har bakt utrolig mange sjokoladekaker, og de aller fleste blir gode. Jeg sitter ikke med så mange oppskrifter i hodet nå men, hvis du finner en oppskrift som inneholder litt rømme,eller kulturmelk så syns i allefall jeg at de kakene blir aller best, og holder seg lengst. Oppskriften chocolat passion på detsoteliv.no har jeg bakt noen ganger nå i det siste. den er knall god. Den kan fu feks bytte ut litt av kakoen med oboy så blir den mer barnevennlig om du ikke ønsker at barnet skal få spise den orginale oppskrifta.Den kaka blir ganske mørk med bakekakao, og har en deilig og saftig konsistens. Som glasur kan du både bruke sjokoladekrem: Smeltet og avkjølt sjokolade piskes med kremfølte. Sjokoladesmørkrem: Pisk mykt smør med melis og egg og ha i smeltet (litt avkjølt) sjokolade. Glasur: Smelt smør, ha i kakao, melis,kaffe og rør til jevn røre. Ha på når kaka er litt avkjølt. Du kan bytte ut kaffe med melk, men jeg liker kaffe smaken. Jeg pleier også å¨ha i vanilijesukker og romesens i alle typer glasurer :)

Skrevet

kakoen fakitsk! hehe.........ka ka oen :o) hehe

Skrevet

Eg har bare kallt kaka for det, ingen spes grunn =) Like god til ein prins! Du kan bruka glasuren som står der eller evt en av de som andre har foreslått lengre nede på tråden. (Og kaka inneholder rømme og er veeldig saftig) Men mulig du må steke den litt lenger enn det som står. Bare følg med og stikk med en strikkepinne underveis.

Skrevet

da skal jeg lage den kaken i morgen:) Men bruker oppskriften på sjokoladesmørkrem som hun over her skrev.

(liker ikke melis-glasur)

 

Så skal jeg lage en kake som heter "baby-food-cake" som jeg fant på detsoteliv.no

Den hørtes litt gøy ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...