Gå til innhold

Jeg har en hund som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fa*n meg ikke står opp fra sengen før kl 13 - 13.30 om dagene. Hun er 1 år og full av faen når hun er bevisst, spiser - driter og roter. Eg blir så oppgitt at snart er det på hue og rævva ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herremin, hvis du ikke begynner og ta kontroll over den hunden din så er du ikke kompetent til og eie en! Vis hvem som er sjefen. Det er du som må forme hunden og oppdra den! Hunder uten regler og rutiner blir usikre hunder! SKJERP DEG!!!

Det at hun er fiull av faan kommer av at hun kjeder seg rett og slett. Så det er du som eier som ikke gjør jobben din og tar ansvar for det dyret du har skaffet deg. Får en hund nok trim, aktivitet, lek så blir den sliten og sover for det meste når den kommer innom hus. Men den trenger at du som eier tar den med regelmessig ut og lufter den. Feks før frokost hver da, til lunsj hvis du har mulighet, etter jobb og seff til kvelden og en liten tur før leggetid hvis man legger seg sent.

En hund trenger akkurat som barn- grenser og klare linjer på hva som er rett og galt. Er du sløv blir hunden din sløv....

Skrevet

det var vel et litt vel strengt svar,men som anonym sier så må du vise hvem sjefen er.Tving bikkja opp tidlig å gå tur men henne.Hvilken rase er det?Noen raser trenger med aktivitet enn andre og mulig du har valgt feil? sykle en tur med henne så hun blir god og sliten.Noen hunderaser trenger også "hjerneaktivitet" dvs må lære noe nytt og må holdes på med ofte.

Skrevet

Hehe, 1 år er ofte en helvetes alder når det gjelder hunder, det er ikke uten grunn at så mange omplasseres når de er 1-2 år. Mye skjer med kroppen. De blir blant annet kjønnsmodne, og tisper kan bli skikkelig bitchy den tiden dette står på. Trøst deg med at det blir bedre etter hvert, så hang in there! :) Spise og drite må hun selvfølgelig gjøre, og noe rot bør da være greit så lenge hun ikke ødelegger inventar osv. Innlegget ditt sier ingenting om hvilke rutiner dere har, og på hvilken måte hunden blir aktivisert. Jeg nevner likevel at mental stimuli, f.eks. lydighetstrening, søk osv, er flotte og enkle måter å gi hunden utfordringer som krever litt mer enn vanlig turgåing. Forresten, hvilken rase er det snakk om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...