Gå til innhold

Til dere med to tette...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne vite hvordan det er og ha to tette! Vi har ei tulle på 6 mnd nå og jeg har blitt gravid. Har mildt sagt fått litt panikk.... så vær så snill og kom med deres opplevelser!! Jeg trenger det sårt! For det er ikke lett å gå og spinne i sin lille verden og lure på hva #¤i"=# man skal gjøre...:)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to tette. Det er ca. 2 års mellomrom på de. Ikke så tette som du kommer til å få kanskje?

 

Det første året da han yngste kom syns jeg det var slitsom. H*n gråt mye og vil ikke sove og eldste mannen ble sjalu. Jeg kunne aldrig la h*n eldste være alene med han yngste for da kunne h*n eldste finne på mye rart. Som f.eks slå h*n lille eller ta en pute over.

Ja, eldste var virkelig sjalu, så det første året var slitsom!!!

 

Men nå i dag to år etter at h*n yngste ble født går det strålende:) Nå kan de leke fint sammen og h*n er verdensbeste store***. Passer på h*n lille. Selvfølgelig så er det søskenkrangel innimellom, men det er jo helt naturlig.

 

Gled deg og ikke engste deg så mye. Ta en dag om gangen og nyt det...:)

Skrevet

Tusen takk for gode ord:) Jeg prøver i det lengste og ikke engste meg... men det er ikke veldig lett. Mange sier jo at 1 er som 1 og 2 er som 10... så det er klart det skremmer meg litt. Man vet jo ikke helt hva man går til... hehe og det er kanskje like så greit antar jeg.

Det blir nok litt over 1 års mellom mellom mine knapt... vi får nok kjørt oss vil jeg tro. Godt å høre da med andre som har vært igjennom det. Finnes ingenting som er bedre enn å få høre om andres erfaringer når man skal begi seg ut på ukjente marker...

Skrevet

1 1/2år mellom mine to yngste. De har stor glede av hverandre, men det er også litt slossing og krangling mellom dem. Jeg skal være ærlig å si at det var til tider svært travelt å ha en baby på puppen og ei lita tulle å passe på, jeg hadde begge hjemme, vil anbefale en deltids barnehageplass (50%)...angra selv på at jeg ikke skaffa meg det.

Det er gode dager, og dager man er drittlei av å gå hjemme i permisjon. Uansett så ville jeg ikke gjort det anneledes....det er jo selv sagt verdt det, men lurt å ha åpne øyne og ikke se for rosenrødt, for det er utfordrende til tider.

 

Nå er jeg litt ekstra sliten pga at pappan har vært endel borte pga jobb, jeg har da tatt alt ansvaret i lange perioder, ikke kjører jeg bil og er da ndt til å drasse ungene på buss for å handle feks...tungvindt...(skal kjøre opp om halvanna uke...juhuu)

 

Så igjen, deltids barnehageplass (minst) anbefales så du og den lille får litt alenetid og du får tid til å sove litt på dagtid enkelte dager, for det vil du nok trenge....

 

Skrevet

Men det beste av alt er man blir overrasket hva man klare å mestre når man har to tette:)

Skrevet

Jeg har to tette, det er 1 år og 7 mnd mellom dem. Nå er de ca 2,5 og 1 år. Vi har ikke hatt sjalusi-problemet hos oss. Storebror har vært veldig snill, interessert og hjelpsom hele tiden. :-) Men det er klart det har vært slitsomt, særlig når jeg har vært alene med dem, det blir sjelden tid til annet enn barn...

 

Heldigvis valgte vi å la storebror være i barnehagen. Det har vært fint for alle, kanskje særlig for ham selv, som da får det han trenger av oppmerksomhet og stimuli.

 

Nå har de det kjempefint i hverandres selskap, og jeg angrer ikke ett sekund.

 

Lykke til. :-)

Skrevet

Hehe iff ja det aner meg at det kan bli noen tøffe dager! Men det er jo som du sier- det er jo verdt det! Og det tror jeg så absolutt. Det er bare skrekkblanda fryd når man tenker på det... samboeren min og jeg spør hverandre hver dag nå om vi vet hva vi gjør og hva vi går til.

Jeg har søkt 100% barnehage til vår første her, visste ingenting om graviditet da. Har litt mulighet til og sjonglere litt da håper jeg.

Tusen takk for svaret Ugl@ :)

Skrevet

Jeg har 12 mnd mellom mine og må jo si at det er utrolig slitsomt det første året. Men jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å beholde minstemann(ble så avskrekket da jeg oppdaget graviditeten at jeg vurderte abort) Selv synes jeg også at den siste graviditeten var tung, siden jeg ved siden av hadde en liten baby som krevde 100% av meg. Jeg har itillegg vært alene den siste halvdelen av den siste graviditeten. Alt går, og husk at dere er to:) Nå leker de supert sammen og det gir meg en god del avlastning enn det å ha ett barn som hele tiden skal ha oppmerksomhet. De har masse glede av hverandre og har masse omsorg for hverandre selv om de sloss en del:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...