Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Litt kinkig situasjon føler jeg når småen ikke har fått dåpsgaven sin av besteforeldrene da hun ble døpt for 6 mnd siden. Jeg har sagt til sambo omtrent hver uke i en mnd tid ca om at småen ikke har fått pengegaven fra dem ennå. Synes det er litt ekkelt å måtte be han spørre dem etter gaven. Svigemor sier "åååå har dere ikke fått den"? Det er deres første og eneste barnebarn. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro jeg, tror ikke at de har lite penger i hvertfall for de har nå pusset opp huset, vært på ferie, svigermor shopper som en gal. You name it. Hva i alle dager skal jeg tro /gjøre? skal jeg bare la være å spørre dem etter gaven? Bare la det gå i glemmeboken? uff, jeg vet ikke. Blir så lei meg på den lilles vegne. Noen synspunkter mottas med takk.
Resilience Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Hei Skjønner at du synes det er rart, er enig i det. Det er jo pinlig for dem, besteforeldrene. Men den lille tar jo ikke skade av det, med mindre du lager en sak ut av det. Jeg ville nok bare ha gitt f i det og tenkt at det er merkelig og sløvt av dem, men ingenting jeg hadde giddet å mase på mannen min for eller laget noen sak ut av. Hvis temaet kommer opp en gang kan du jo bare nevne det, uten drama.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Kanskje de er veldig gniten og håper at dere glemmer det? Hadde dåp for min lille for 1 mnd siden og svigermor skreiv i kortet at hun skulle sitte penger på konto når den var klar. Blir overrasket hvis det i det hele tatt kommer noe, for hun er vanvittig gniten. Jaja, blir ikke noe takkekort til henne før småen får gave. Var akkurat det samme når han ble født. Her er det vanlig at de man kjenner kjøper en liten ting til barnet, men neida. fikk ingenting av henne. Først etter at hun hadde sett at noen av hennes søsken hadde fått takkekort fra oss, kom hun og sa at hun skulle kjøpe noe. Spyr av hele svigermoren min
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Hvis dere er på besøk, og hun faktisk har takkekortet på veggen, kan du jo komme med en liten kommentar om at det blir kanskje litt feil å ha takkekortet hengende fremme, når barnet tross alt ikke har fått gaven - enda... utover det spørs det om ikke dette blir den første av mange kameler du blir nødt til å svelge.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Si at de kan beholde bildet i takkekortet, men at dere må få tilbake selve kortet siden det ikke er noe å takke for.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Halllllooo !! hva er viktigst : et godt familieforhold eller noen skarve penger ..??? Ja du har blitt lovet og JA du har sendt kort, men ærlig talt - ungen merker jo ingenting - HVORFOR gidder du bruke masse engergi på dette ?? bruk heller energien på ungen din ( om du mener den er verd det ! ) og hold fred med svigermor !! hun har sikkert andre kvaliteter enn pengene hun glemmer gi ?? eller er det KUN det du vil ha derfra ??
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Er pengegaven eneste grunn til at dere døpte? Forventer dere å få gave? Synes det er ganske frekt jeg... Blir flau på dine vegne...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Det er jo helt normalt å gi gave til dåpsbarnet. Og når besteforeldrene sier at de skal gi, så forventer man vel også at h*n skal få en gave. Er vel normal folkeskikk å holde det man lover og stå for det man sier? Synes ikke HI er frekk i det hele tatt. Det er frekt av besteforeldrene og ikke minst flaut for dem. Er bare synd at HI har gitt takkekortet allerede. Thanks for nothing....
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Hi, jeg støtter deg jeg. Dere døpte pga tradisjon/verdier og ikke pga gavene. Forventet sikkert ikke å få noe heller. MEN når de har sagt at joda, vi tenkte å gi penger i dåpsgave, og så aldri gir dem, da er det jo noe rart. Men ville nok ikke gjort så mye mer med det. Bare notere deg at det kanskje kan dukke opp tilsvarende situasjoner siden.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Å døpe ungen bare pga av tradisjon er for meg helt uforståelig. Kan ikke forstå at de er villige å lyge foran presten. Jeg hadde ikke mage til det, respekterer andres tro for mye for det. Men hver sin smak..
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 jeg forventer ingenting av svigerforeldrene mine, vil helst ikke ha noe heller... fordi jeg er sikker på at de da kiun gir fordi de føler at de må.. og jeg liker ikke gaver som er gitt fordi noen MÅ... la heller være da. hvis noen skal gi meg eller mine en gave, gi fordi dere har løst, ikke fordi dere må.. vi har valgt å ikke døpe barna, fordi jeg vil at de selv skal velge hva de vil tro på, når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Hvis de har sagt at dere skal få gave , så skjønner jeg godt at dere blir skuffet. Er så dritt med folk som lover ting og ikke holder det. Hadde de ikke sagt noe om gave så hadde det stilt seg annderledes. Forventer ikke gave av alle og en hver , men når noen sier man skal få , kan de gi også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå