Gå til innhold

Vektøkning - 4 mnd


vann123

Anbefalte innlegg

har en ganske tung gutt, lurer på om det er andre som også har store barn? var 4230 da han ble født og 8,39 en uke før han var tre mnd. skal på kontroll på mandag, 4 mnd-kontroll og tror han nærmer seg ti kilo etterhvert... han er lang også, var 64,5 for seks uker siden, altså en uke før han var tre måneder. han får kun morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var jo en liten plugg også det.. så godt da. Da får han nok næring fra melken din da.

Min sønn var 4240 gr når han ble født, men nå veier han "bare" 6440 gr. Ikke så mye som din sønn.. men gullet mitt er 67,5 cm lang.. så han har tatt alt i lengden. Har ikke hørt om noen som har sååå lange barn som er 3 mnd vel???

De vokser jo i rykk og napp.. så det kan jo være at han strekker seg etterhvert og da jevner det seg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si, du har jo en stor gutt allerede ;-) Min var 4175 gr og 52 lang ved fødsel. På 3 mnd kontroll var han 6570 gr og 63 cm. Jeg syntes han var stor gutt til jeg fikk se min brors "lille" gutt som akkurat da var 6 uker. Han var 4600 gr ved fødsel, og nå 7300 gr!! Og da hadde hs sagt at om det ikke hadde vært for at han bare fikk mm, så hadde de måttet bremse inntaket.

Men som deidei sier, dem vokser jo i rykk og napp, så før eller senere stagnerer det nok.

Dem er jo uansett helt perfekte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt perfekt - og ganske tjukk :-) Nå har vi unnagjort firemånederskontrollen også - og han var 9,21 og 68 cm... Har bestemt meg for å droppe 74-størrelse i bodyer og gå rett på 80 - de passer nå, er litt store, men ikke mer enn en eller to oppbretter på armene - han trekker såpass masse i bredden at lengden på bodyen ser bra ut. Jeg regner med valkene forsvinner av seg selv når han begynner å krabbe og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at det er flere som henter innpå. Tulla mi var nemlig 4735gr og 55 cm når hun ble født. Og har vært litt redd for at hun hele tiden skal være en kjempe i forhold til andre babyer på samme alder.

Men på 4 mnd kontrollen nå var hun 8200gr og 69cm lang. Så det jevner seg ut, heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en kjempestorgutt!!!

Han var 4865 og 56 cm når han ble født. på 3 mnd var han 66,5 cm og 7400 gr. Jeg skal snart på kontroll igjen og er spent. 74 er for smått nå og han er 4,5 mnd.....

Har kun fått morsmelk frem til nå, men har nå startet opp med ei flaske med tillegg på kvelden etter brystene. Han drikker 200 ml i tillegg så det er tydelig at han trenger mye mat....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var også en stor tass ja. MIn tulle veide akkurat like mye på 3 mnd kontrollen. Hun blir også fullammet. Men har startet opp med smaksprøve på grøt. Men i et veldig rolig tempo.

 

Gikk du over termin med gutten din? Er det derfor han ble stor?

Min tulle ble født 5 dager før ulterminen, 11 dager over mensterminen. Men de lurer på om jeg kan ha hatt uoppdaget svangerskapsdiabetes siden hun var så stor ved fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt veide ved fødselen 4195 og var 53 cm lang. På tre mnd kontrollen var han 6,9kg og 65 cm. Helt perfekt for han. Han er lang og tynn. Syns babyer skal være runde og gode jeg. Alle har sin vekt og det er sjarmerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er en del babyer som er så lange. Rohan var 67 cm på 3 mnd.-kontrollen, og 7.5kg. Han har vokst MYE, han var 50 cm og 3.6 kg da han ble født. :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg gikk 9 dager på overtid før vannet gikk. Så det hjalp nok på. Men fikk diagnose 20% større enn normalen på han da jeg var på sen UL ved uke35. Men så rakk han å bli 35 % større enn normalen på 9 dager:-)

 

Vi startet med et par skjeer grøt i går. Han gapte og smattet og så ut som han syntes det var kjempegodt. Artig. Og i natt sov han fra 20:00 - 05:30 så det kan jo være at det vil hjelpe.

 

Det blir spennende å se om kurven til disse store barna vil fortsette å ligge over snittet eller om det utjevner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...