enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 lillemann vil gjerne puppe hver time når han er våken, på dag tid sliter jeg med og få han til og sove mer en kvarter av gangen, uten om når vi går tur, eller kjører bil. problemet trur jeg er at han sovner på puppen, og får da ikke rapet før all lufta har gått ned i systemet.. jeg kan ikke skjønne at jeg ikke skal ha nok næring. jeg full ammet 1 mann i 6 mnd. og han her sover jo 3-4 timer i strekk når han først sovner!! hva skal jeg gjøre? han er 1 mnd
Snappie Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Du beskriver et helt typisk normalt spedbarn. Det er ikke mye du kan gjøre, enn å ta tiden til hjelp. Når han nærmer seg 3 mnd (OG DET ER IKKE LENGE TIL ) så kan du drøye ammingen litt og litt slik at du ammer gjerne hver 3. time, men ikke når han er så liten. Så du må bare innfinne deg i det slik det er nå og ha tolmodighet. Vet det ikke var gjerne svaret du er ute etter... Ang. søvn så erfarte jeg at det er noe som går seg til også. Men etterhvert som de blir eldre (også 3-4 mnd) så kan man styre babyen litt både i forhold til mat og søvn. F.eks. bevare søvnen mer enn 15 min ved å strykke babyen på pannen/mellom øynene. Og da lærte den å sove lengre enn 15 min. Men uansett om du gjør det eller ikke så vil det gå seg til etterhvert.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 hmf... nr en var ikke sann, hehe... men jeg får bare bite tenna sammen, for amme skal jeg. men disse såre brystvortene tar snart livet av meg;) og de får jo aldri hvile sann som han her holder på!
firemerkersmør Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Jeg ville prøvd å unngå at han sovner ved puppen. jeg holdt tassen våken ved å stryke/klyp lett slik at han spiste mens han lå ved puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå