Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Jeg har en rimelig (urasjonell) angst for å få blodpropp i / etter svangerskapet, så jeg trenger å få roet nervene litt. Så, dere som har, eller har hatt blodpropp. Hvordan ble denne oppdaget, hvor sitter/satt den, og hvilken behandling fikk dere for denne?
**Lillemy** Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Hei! Jeg fikk blodpropp i lysken cai uke 25. Jeg fikk kjempevondt i lysken, foten hovnet opp, og ble blåaktig. Da jeg kom til legen min dagen etter at jeg begynte å merke noe, ble jeg sendt rett på sykehuset. Der ble jeg undersøkt i alle retninger (hehe, føltes i alle fall sånn), før de begynte å gi meg blodfortynnende sprøyter i magen 2 ganger i døgnet.Jeg ble på sykehuset til blodprøvene viste at proppen var i ferd med å løse seg opp. Nå, tre uker etter, har jeg fortsatt vondt i musklaturen i foten, og klarer ikke å gå/stå like mye som før. Likevel, det er kjempe deilig å kjenne at jeg blir bedre for hver dag ) Det går i museskritt fremover, men fra å ikke klare å belaste foten i det hele tatt uten å ha UTROLIG vondt, er jeg et godt stykke på vei. Følgene av blodproppen er at jeg må sette sprøyter i magen to ganger om dagen ut svangerskapet (og vel så det)... sukk... jaja, må man så må man.... Jeg får utrolig god oppfølging av både jordmor og sykehus, og det er kjempe deilig! Gir en god trygghetsfølelse ) Jeg synes ikke du trenger å være redd for å få blodpropp. Om du får det, så kjenner du det, og er du usikker, så er det bedre å gå en gang for mye til legen enn å gå å være usikker og redd. Tenker nok du slipper unna, jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå