Gå til innhold

Mamamamamaaaaaa.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp jeg tror min lille engel er ødelagt!!! ;)

Nei så dramatisk er det vel ikke men nå for tiden er det BARE MAMMA som duger. Litt pappa også men han er tilbake i jobb etter 10 uker med perm og ferie. I denne tiden har vår lille engel fått masse oppmerksomhet av oss begge og kansje måttet klare seg litt vel lite på egen hånd. Så nå er det hyl og skrik bare jeg går en meter unna eller noen andre voksne prøver og nærme seg. Ikke bare det men hun våkner også en eller flere ganger om nettene og nekter å sovne på egen hånd. Må vugges eller " synges" i søvn. Dette tar fort en times tid. Sitter nå og prøver å være litt hard. Hun får gråte en fem min før jeg går inn. Dette er selvfølgelig etter vi har sjekket at alt er " ok".

Er det flere som har opplevd dette? Hun var veldig skeptisk en periode, men så ble det bedre en stund.Men nå synes jeg det er værre enn noen gang og hun er fryktelig oppmerksomhets syk. Føler at vi kansje har sjemt henne bort siden vi var to hjemme så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei moomy, vet ikke om jeg har "pratet" med deg før jeg? I allafullafall er jeg mamma til fire og har erfart at sånt som du beskriver er noe mange barn opplever.

Jenta mi som blir to i sept er inne i en slik fase nå, det er mamma som gjelder ja!! Pappa og de tre storesøskenene som er vant til å få lov å trøste osv syns nok at dette er litt trist men jeg trøster de med at det snart går over.

Det beste er å ikke gjøre noe stort nummer ut av det, bare gi bekreftelse på at mamma er her; alt er greit. Jeg trekker meg også litt unna innimellom slik at snuppa og pappa får være bare de to sammens; det koser de seg godt begge to!

Det er en rivende utvikling som foregår inni disse små kroppene; mange nye inntrykk og følelser som skal bearbeides og forstås. Mitt beste råd er å fortsette å gi masse bekreftelse og trygghet; trygge barn er glade barn!

Skrevet

Det er klart hun ikke er ødelagt! Mine unger er også sånn i perioder, særlig lillebror har dager og uker der det er bare mamma som gjelder. Trøsten er at det går over og at pappa eller andre er mer enn bra nok hvis mamma ikke er innen rekkevidde. Det går over, det vet jeg og det skyldes nok ikke at dere har skjemt henne bort. Det kan allikevel hende at hun må venne seg til noe nytt nå når det er bare du som er der de fleste dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...