Gå til innhold

Generell studiekompetanse og eksamen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler noen timer norsk pluss nyere historie for å få generell studiekompetanse (hadde eng og matte i valgfag på vdg så de er jeg "ferdig" med). Er det ikke muntlig eksamen i disse fagene? Får helt panikk bare ved tanken på muntlig eksamen, samtidig som jeg gjerne vil ha denne studiekompetansen i tilfelle jeg ønsker å studere...

Er det noen måte man kan slippe unna den muntlige biten, tar gjerne skriftlige eksamner i fleng... Og hvilke måter kan jeg studere på? Internett? Kveldsskole? Brevkurs???

Altså i norsk og nyere historie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du er nødt til å gå opp til muntlig eksamen om du tar norsk som privatist, da må du bare ha skriftlig eksamen i bokmål og sidemål (evt. to eksamner i bokmål om du er fritatt fra sidemål....) Nyere Historie er ikke et skriftlig fag, så det er muntlig eksamen.

Det fins vel voksenopplæring evt. kveldsskoler, mulig du kan gå som hospitant i klasser. Ellers kan du studere helt fritt og bare melde deg opp til privatist eksamen. Lykke til!

Skrevet

Æsj, slipper ikke unna muntlig altså-det var det jeg fryktet... Blir nok sittende her uten noen videre utdanning jeg da... Sukk...

Skrevet

Da jeg tok norsk som privatist var det bokmål skriftlig, sidemål skriftlig og en muntlig høring. Så du må nok ha 2 muntlige eksamner om du tar norsk og nyere historie.

Syns du det er så ille med muntlig at du lar være å ta de fagene om du må ha muntlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...