Gå til innhold

Spørsmål ang. el-tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg håper det er noen som kan svare meg på dette...

Har kjøpt billigtester, og har prøvd dem nå i to dager. De viste begge gangene tydelig to streker, kontrollstreken litt mer tydelig enn teststreken (men ikke mye). I dag var teststreken bittelitt svakere enn i går. Kan dette bety at jeg allerede har hatt "toppen" og at den er på vei ned, altså el i disse dager? Jeg venter egentlig ikke el før om 5 dager, men det er godt mulig syklusen er litt rar etter MA og utskrapning.

Har ellers alle tegn på eggløsning (i følge det jeg nå leser, har aldri vært bevisst på dette før) - slimete utflod med spor av blod i, øm i magen og er litt kvalm og hormonell følelsesmessig.

Viser disse testene ganske tydelige streker som endrer styrke selv om det ikke er noen eggløsning på gang? Streken har på ingen av disse dagene vært helt like sterk som kontrollstreken, men nesten. Har lest at det er mulig at slimet kan være rester av sæd og sånn...

Har ingen erfaring med dette, håper noen kan hjelpe! :)

Litt greit å vite når jeg har eggløsning slik at jeg vet når jeg kan teste... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er ingen el-ekspert, men hadde samme erfaring som du, at teststreken aldri ble like sterk som kontrollstreken, men alikevel sterkere enn de andre dagene hvor det tydelig ikke var eggløsning!

Har bare prøvd disse el-testene fra Billigtester èn pp, så vet egentlig ikke så mye om det.

Satser på at det er el du har hatt. Noen ganger kan den komme tidlig i syklusen, andre ganger sent (Gjerne ikke begge deler hos samme person altså). Har lest om de som har funnet den på dag 8, mens andre ikke har fått utslag før rundt dag 17. Uansett hvor stabil syklus de ellers har. El behøver ikke være midt i perioden!

Lykke til :)

Skrevet

Det ser ut som du har hatt el i 2 dager siden testen nå viser liten stigning,det er bare 2 dager med el d vet du sikkert,lykke til

Skrevet

Takk for svar, begge to!

Jeg testet igjen nå i kveld, og streken var MYE svakere. Da vil jeg tro at jeg har hatt eggløsning nå da. Spennende!

Jeg visste faktisk ikke at tiden mellom eggløsning og mens kan variere så mye, trodde det alltid var 14 dager, jeg... Har lest litt om lutealfase nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...