Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jenta vår har akkurat sluttet med bleie. Dvs hun tisser fint på do, og her har vi ikke hatt noen uhell på flere uker. Men fortsatt bæsjer hun ikke i do, og hun sier heller ikke fra. Dermet må vi enten oppdage at hun må bæsje og sette på en bleie, eller så går det i trusa. Nå er det snart tid for barnehagen igjen, så da må vi jo overlate jobben til andre. Kan jo ikke sette bleie på henne igjen når hun er så flink til å tisse på do, men det blir jo helt sikkert en del uhell med bæsj. Er litt usikker på hvordan barneagen tar dette, men det er vel noe de må regne med når barn skal avvennes? Er det noen som har noen tanker/erfaring rundt dette, eller som har noen tips til å få henne til å bæsje på do?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Sikkert mange som er i mot dette,men det har funka fint i barnehagen hos oss- et slags belønningssytem. for hver gang hun bæsjer på do får hun et klistremerke eller noe annet hun er opptatt av, når hun har fått feks. 5 så får hun en liten gave. Trenger ikke være store tingen, men sånn at hun blir litt opptatt av å bæsje på do. Ellers så er det vel bare å vente til hun er litt mer klar=) Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Dette vil neppe by på problemer i bhg. De ansatte er også motiverte for å hjelpe henne, og vil nok følge ekstra godt med henne de første ukene. Uhell spiller ingen rolle for de ansatte, bare husk på å ha nok med skifteklær (Er selv pedleder i bhg). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Takk for svar! Regner med at det går seg til etter hvert. Får gi bhg en stabel truser og bukser :-)
GeneralSpringSkalle Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 hmmm... hadde samme problemet da jenta mi sluttet. hun var kjempeflink hjemme, men bæsjen kom ikke med en gang. jeg satte meg foran doen med henne og holdt hendene hennes og gjorde en lek ut av det. sa "en to å ta i!" og så rynket jeg trynet og lagde "ta i lyder". gjorde det bare litt hver gang, med et smil, og sluttet hvis hun ikke var i humør. etter noen ganger begynte hun å imitere meg, og kanskje tiende gangen etter at hermingen startet så jeg at hun tok ordentlig i og "plopp" sa det i do! hun fikk kjempestore øyne når hun hørte det og jeg satte øyeblikkelig i å juble og klappe! vi kikket på bæsjen sammen og hun pekte og lo og så danset vi "bæsj-i-do-dansen" etter det gikk det veldig greit, og vi måtte kikke på bæsjen hennes i lange tider etterpå... hihi dette var i sommerferien, når hun begynte i barnehagen igjen fortalte jeg om fremskrittet og hadde masse skift til henne ved eventuelle uhell. det ble noen av de, for hvem vil vel gå på do når man er opptatt med lek? et par ganger tok de på henne en bleie når de skulle på tur, for enkelhetens skyld som de sa, men da sa jeg at jeg helst så at de tok med skift istedet for sånn at hun ikke skulle miste fremskrittet. dette respekterte de fullt ut, og etter tre uker i bhg, med maaaange uhell gikk alt plutselig strykende hun er snart seks år nå, så jeg gleder meg litt til og juble stolt over bæsj i do igjen snart. hun bryr seg liksom ikke om sånt lenger.... er vel blitt for kul... håper dette hjalp litt, nå skravlet jeg visst
Pysa Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 her danser vi bæsjedansen når bæsjen kommer i do, og jenta elsker det. ho er knappe 22 mnd, men nesten tørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå