mamma_til_2_prinsesser Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Vesla mi på 2 mnd har hele tiden hatt avføring hver dag, men nå har hun bare hatt tissebleier den siste uken. Merker at hun er mer urolig om kveldene nå også..... Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Vet at det ikke er noe skummelt, at det faktisk kan gå opptil 14 dager mellom hver avføring når de er så små, men hadde sikkert vært fint for henne å fått ut noe....
Nætte;mortil2 Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Vet at maltekstrakt og sviskesaft gjør susen, men er usikker på om det kan gis til de som er så små, men det må jo gå ant å finne ut! Det er jo greie produkter å gi også.. Ellers så er det jo litt vanskelig siden hun er så liten å gi tips, tuppa mi får gjerne ut luft og får mer action i systemet sitt når jeg legger henne på magen over knærne/lårene mine og "rocker" litt med bena, da blir det futt. Og generelt å røre seg mye er jo bra for tarmen både til voksne og barn. Så å legge henne på gulvet på magen vil jo kanskje også gjøre at hun rører mye på seg. Bad for å få henne til å slappe av hvis hun gjør det i badet, litt massasje på rygg og mage kan jo også være deilig. Pluss den klassiske med å ta bena hennes og føre de opp mot magen hennes med et forsiktig lett trykk.
AmExx Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Ta olje på et febertermometer og før det forsiktig opp i endetarmen og "masser" i åpningen. Dette var et tips vi fikk på sykehuset etter fødselen om babyen skulle få "forstoppelse" og bli utilpass. Har ikke prøvd dette selv, men det skader ikke å prøve det ut!
Gjest Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 støtter de over.. effektive metoder alle sammen... jeg tar vaselin på q-tips og rører litt rundt.. holder beina hennes opp mot magen samtidig, da pleier det å komme... må gjerne gjenta det noen ganger...
mamma_til_2_prinsesser Skrevet 1. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2008 Gjenta ved hvert bleieskift? Ellers tusen takk for de gode tipsene. Nå håper jeg det går litt lettere her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå