Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er nå snart 10 uker og i det siste er jeg begynt å bli veldig redd for dette med MA,er det virkelig sant at fosteret kan slutte å leve uten at man merker noe til det? og at graviditets symptomene fortsetter å bli i kroppen??Noen som kan gi meg noe fakta ang dette??

Hilsen bekymret førstegangs:( (med masse symptomer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Først vil jeg gratulere deg med graviditeten :-)

Ja, det stemmer at ved MA så slutter fosteret og leve uten at man merker noe til det. Da jeg hadde MA så trodde jeg at jeg var gravid i uke 11 - 12. Da jeg var på ul fikk jeg beskjed at fosteret hadde vært dødt siden uke 7.

Det eneste jeg merket var en mikroskopiske blødning i uke 11 - 12. Gikk da til legen og fikk konstanter MA.

Fordi om en blør så trenger det ikke å være negativt. I mitt andre sv så blødde jeg nesten hver dag frem til uke 12. I mitt tredje sv så blødde jeg ( ikke hver dag ) litt gjennom hele sv.

Det går nok bra med skal du se :-)

Lykke til videre med graviditeten :-)

Skrevet

Dette har jeg også lurt på!

Noen som vet hvor vanlig dette er? (Fordeling mellom SA og MA)

Er det mange som har hatt en MA som opplever at symptomene fortsetter? (Med stadig økende kvalme har jeg liksom tenkt at jeg var safe...)

Skrevet

hei!

jeg hadde en MA for litt over 14 dager siden. hos meg så ble symptomene svakere, (mindre kvalm, ikke så mye mens liknende smerter osv) men de ble ikke så svake at jeg reagerte noe særlig på akkuratt det. jeg gikk på privat ul da jeg var 10 uker pga at jeg hadde hatt noen svake blødninger den siste uka, og fikk da beskjed om at embryoet hadde dødd da det var ca 8 fullgåtte uker.

mener å ha lest et sted at ca 17% av alle som mister, mister i MA..

når det er sagt så hadde jeg fint lite symptomer og mange små blødninger i mitt første svangerskap å det gikk helt fint!:) så det er nok veldig forskjellig hvordan man merker dette.

sier ikke dette for å skremme , me jeg kjenner 2 stk som oppdaget at fosteret var dødt ca i uke 16 og 17, så jeg er veldig gla for at jeg oppdaget det så tidlig. synes at det er utrolig dårlig at vi som bor i norge som er et av de beste og rikeste landene å leve i bare har krav på 1 obligatorisk ultralyd i hele svangerskapet, når de får 4 i fks danmark.. en ultralyd mellom uke 10 og 12 burde man hvertfall fått i tilegg til den i uke 18. det er dessuten på dette tidspunktet man kan oppdage kromoson feil...

jeg er i hvertfall ikke i tvil om at jeg skal gå til privat ul tidlig om jeg blir gavid igjen også, så får jeg heller betale de 500 kr det koster, det er verd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...