Lisa78 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Etter uker med kvalme, der jeg ikke har hatt noe annet valg enn å spise hver 2-3 time, så er plutselig all matlyst forsvunnet. Jeg er 15 uker på vei, og nå den siste uken har jeg nesten ikke orket å se i retning av matfatet en gang. Etter tre biter med favorittmiddagen er jeg lei og orker ikke mer. Jeg har rett og slett ikke lyst på mat, selv om jeg ikke er kvalm lenger. Jeg har hatt forståelsen av at det er fra nå av matlysten skal melde seg, så jeg er nesten litt redd for at noe skal være galt. Vektmessig er det ikke noe problem enda, selv om jeg siste uken har gått ned 1 kg. Jeg startet med en ganske lav BMI, og hadde lagt på meg 4 kg da denne mataversjonen meldte seg. Det jeg lurer på er om det er andre som ikke er kvalme, men likevel mangler matlyst? Kan det være en reaksjon på at jeg har spist på trass de siste ukene?
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Jeg har ikke spist annet en knekkebrød og av og til brød i 7 uker. Leser over alt at det er så viktig å få i seg proteiner...men de proteinene jeg prøver å dytte ned, kommer opp igjen...helt umulig. Jeg er sulten hele tiden, men har ikke lyst på noe...Er i uke 14 nå men det virker ikke som om det skal gi seg. Skikkelig slitsomt. Jeg kaster skjelden opp...men er kvalm hele dagen og gulper mye.. Det går nok over snart tenker jeg...HÅPER JEG!!!
noggie Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Har levd på frukt og grønt i 17 uker nå og gått ned 10 kg ( hadde litt å ta av også, og baby tar jo det den trenger uansett). Egentlig knall slankekur hadde det ikke vært for at magen er ganske stor, så skal huske på dette til etter ammeperioden er over ; ). Siste 2 ukene kan jeg spise en LITEN biffbit men må da ha en spesiell grillsaus på. Lage mat er bare å glemme, det får gubben gjøre. Orker ikke lukta. Var sånn hele forrige svangerskap også( men da gikk jeg ikke ned noe), så kan være du er sånn også? Frukt er jo lett fordøyelig og er ihvertfall sunt! Har du prøvd det?
Pappalille Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Jeg er fremdeles plaget med kvalme, særlig når jeg ikke har noe særlig mat i magen, og jeg har fått fullstendig mataversjon den siste tiden. Har ikke lyst på noe, og når jeg først spiser er det et par biter og så er det rett og slett nok. Akkurat det samme som deg med andre ord. Jeg skylder på varmen jeg. Har sjelden lyst på mat når det er så varmt ute =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå