Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 ville dere likt at mannen deres skaffet seg en ti år yngre venninne? som er pen og som har mange av de samme interressene som mannen din har(to like jobber og stoor interesse for båt og bil) nå har hun også tilbydd seg å hjelpe oss med å bygge huset våres. det vil si at de skal jobbe lange og sene kvelder sammen, mens jeg sitter hjemme med masete grinete barn og i tillegg blir svær som en hvalross da jeg er gravid med enda et barn... har jeg lov til å bli sjalu?? og hva ville dere gjort? jeg stoler på mannen min og vet han elsker meg. men i tillegg så vet jeg at det er lett å bli forelska og har hørt så altfor mange historier om menn som er utro når dama er gravid.. tror jeg søker litt råd og trøst her nå
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Tror ikke jeg hadde likt det så godt, nei! Synes du skal snakke med ham og hva du føler!! Jeg vet at min mann hadde latt mine følelser gått foran, og det vil jeg tro gjelder for mannen din også.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 hadde ikke kommet på tale her i gården uansett.. er ikke sikkert du kan stole på henne.. hvorfor i alle dager skal de tilbringe så masse tid sammen? har han ikke kompiser som kan hjelpe han?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 vi kjenner dessverre ikke så mange tømrere/snekkere. jeg har snakket med mannen min og han lover på tro og ære at de bare er gode venner. og hun har tilbydd seg og hjelpe og det er vanskelig å si nei. men jeg synes hun er forbaska søt og er veldig populær i denne bartenderjobben. men jeg liker det ikke. hater tanken og gruer meg skikkelig til de skal begynne å jobbe alene sammen. vet ikke om det er gravid horomoner eller hva det er. Æsj! liker ikke å være sjalu, men er dødens redd for å miste mannen min
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 synes du kan si at du ikke ønsker at hun skal være med på det hus byggings greiene, det burde mannen din forstå. hun også for den saks skyld! en ting er at de tilbringer _litt_ tid sammen, men akuratt det hadde ikke jeg tålt. forstår at du blir litt sjalu, uten at det betyr at mannen din ville ha gjort noen han ikke skulle!
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 hadde ikke gått med på det.. no way no how. en er så sårbar når en er gravid.. unødvenig å gjøre det verre..er så mye som kan utvikle seg .. tenk selv da. du tilbringer masse tid med en du har mye til felles med som atpåtil ser bra ut å er hyggelig.. er bare instinkt som tilsier at følelser utvikler seg.. ikke meninga å skremme deg. men er umulig for selv han å forutse sånne ting..
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Skjønner godt at dette er vanskelig for deg! Du må enten akseptere det han sier, eller rett og slett si NEI! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke enkelt når det kommer inn en ny jente som venninne. En ting er gamle venninner, men når det dukker opp en ny... Har ikke opplevd det i mitt nåværende forhold enda, men jeg hadde ikke likt det i det hele tatt. Nå skal det sies at jeg kanskje er litt småsjalu av meg da I mitt forrige forhold fikk samboeren min kjempegod kontakt med en jente fra universitetet. De studerte sammen, og hadde lange samtaler på kveldene hvor det var helt tydelig at de hadde en internhumor som jeg ikke forsto noe av. Så vidt jeg vet skjedde det ikke noe fysisk, men det var helt jævlig. Jeg følte meg som en dritt som ikke tålte det selv om han sa at de bare var venner. Nå skal det sies at de ble så gode venner at de hadde kallenavn på hverandre.. og hun så ut som en modell. Tror kanskje det var denne opplevelsen som gjorde meg til en litt sjalu type også i tiden etterpå.. Det at mannen din ikke legger noe mer i det enn vennskap er jo greit, men følelsen man sitter igjen med som kjæreste er jo kjip like vel. Men det er jo en fryktelig vanskelig situasjon. Du kan jo spørre ham om hva han hadde syns om en ny bestevenn som skulle hjelpe deg rundt i huset hele dagene når han var på jobb (forsto det slik at du snart skulle i svangerskapsperm)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 huff er ikke lett dette her. tror jeg må ha en lang samtale til først. som nevnt her man har ikke kontroll på hva som kan skjer fremover. han kan stå fast på det med å ikke ha noen følelser for henne nå, men man vet jo aldri hva som vil skje. hun er visst forelsket i en annen og virker som en super ok jente som aldri ville rørt en gift mann med snart 3 barn. er det mulig å bli så rådvill. jeg vil ikke virke som de sjalu dama som bosser over mannen sin og forteller ham hva han skal gjøre. jeg vil jo så gjerne stole på ham. men akkurat nå gjør dette meg helt syk av sjalusi og jeg har lyst til å si nei. for meg virker det helt merkelig at en mann på 30 er kompiss med en 20år gammel jente. takk for alle svar. trengte å få skrevet litt om dette. blir jo kokko å ha det i hodet!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Dette høres fælt ut ja ! Kan jeg spørre hvor de traff hverandre? Hvorfor ble de så gode venner liksom? Føler du at hun er ærlig da? Man kan jo legge det frem som om at man er forelsket i en annen for å kunne tilbringe mer tid sammen med en gift mann? Ufarliggjøre seg for kona liksom. Hva er hennes interresse av å henge med mannen din? Har hun ikke venner fra før? Jeg vil ikke høres sprø ut, men jeg stoler ikke nok på jenter til at jeg helt ser at en jente på 20 år plutselig skal tilbringe masse tid sammen med en gift mann. Mannen din kan jo ha helt ærlige hensikter, men jenter kan være ganske sleipe når det kommer til menn. Ikke for å øke paranoiaen.. sier bare hvordan jeg hadde tenkt
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde bekymret meg det minste.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #15 Skrevet 31. juli 2008 Hvordan har han truffet henne? Har han noe ansettelses eller rekrutteringsmyndighet på jobben? Om de jobber sammen- får de ikke nok av kollegaene sine der? høres ut som et forelskal fjortis par som ikke får nok av hverandre, jo! Også hjelpe HAN å bygge hus?! Eh... Lurer på om ikke du blir ført litt bak lyset. Høres for dumt ut, Hvis hun vil hjelpe til? Spør om hun passer barn og vasker hus, så kan du være med å bygge huset som DU, DIN MANN og DINE BARN skal bo i... Hvorfor i all verden tar han med henne på dette??
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #16 Skrevet 31. juli 2008 leste innlegget ditt for sambo. han syns det høres helt vilt ut.. no comen sense sa han bare..rett og slett frekt og hensynsløst søkt ovenfor deg sa han..
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 off, det var vel egentlig akuratt det jeg tenkte også, men ville ikke være stygg..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. juli 2008 #18 Skrevet 31. juli 2008 Hvor gamle er dere, folkens? Hvorfor skulle en jente på 20 IKKE ha interesse av å være venn med en gift mann på 30? Hvis de har felles interesser, mener jeg. Jeg får stadig vekk nye venner, og noen av dem er menn som er noen år eldre enn meg, mens andre er kvinner som er noen år eldre. (Og noen er selvsagt like gamle som meg, eller noen år yngre). Poenget er at de er alle MENNESKER som jeg har noe felles med. Men jeg ligger ikke med dem, og jeg elsker mannen min like mye. Nei, vet du hva. Ta i mot hjelpen, inviter henne hjem til deg. Har hun masse felles med mannen din, må jo du også ha noe felles med henne. Du har jo ting felles med mannen din? Kanskje du faktisk får deg en ny venninne selv.
Bare™ Skrevet 31. juli 2008 #19 Skrevet 31. juli 2008 Hvorfor skal alle de andre svarene hun har fått neglisjeres fordi du ikke er enig? Jeg får også nye bekjentskaper stadigvekk, men det betyr ikke at jeg glemmer hvor Adam kjøpte øl!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. juli 2008 #20 Skrevet 31. juli 2008 Fordi alle de andre svarene er mistroiske og håpløse? Og fordi at om hun nekter mannen sin å være sammen med et MENNESKE han liker fordi hun er (grunnløst) sjalu er det ikke en god ide for ekteskapet? Og fordi at jeg nekter å gå med på at alle menn er så enkle at de ikke kan motstå en søt jente hvis de vil. Og vil han ikke, finner han sikkert en anledning til å falle for noen andre en annen gang. Jeg ville, som sagt, ikke ha brydd meg litt engang om hvordan jenta SÅ UT. Hvor grunn tror du mannen din er, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #21 Skrevet 31. juli 2008 tosøtesmå. Jeg kan ikke si annet enn at du er veldig heldig som har en slik holdning, og det er nok mannen din også. Tror ikke det er så mange jenter som kan si at de føler like stort fravær av sjalusi. Jeg kan i alle fall ikke det, selv om jeg virkelig kunne ønske det.
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 31. juli 2008 #22 Skrevet 31. juli 2008 Huff vanskelig tema, men skjønner HI veldig godt... selv er jeg veldig sjalu, men det er typen også, så ingen av oss ville satt hverandre i en slik situasjon. Men snakk med han om hvordan du føler det... Om du sier du vet han elsker deg osv, så vil han forstå. Og gjør det som noen her oppe foreslo, prøv å bli kjent med henne selv Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #23 Skrevet 31. juli 2008 Det hadde jeg aldri godtatt, som regel stemmer magefølelsen når den sier "nei, nei!" til noe.
Mammaen til Isak Skrevet 1. august 2008 #24 Skrevet 1. august 2008 Jeg har en tømrer-mann ) det hadde nok vært en bedre ide å bli kjent med han ) he he, men fra spøk til alvor. Skjønner deg godt, samtidig hadde jeg nok valgt stole på.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #25 Skrevet 1. august 2008 Ja, det syntes jeg du har lov til! Jeg hadde nok blitt ganske sjalu selv! Syntes mannen din bør tenke seg til det selv også. Fortell han akkurat hvordan du føler det, han bør ta litt hensyn til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå