Gå til innhold

dere superwomen som "kan" ostekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

sp. 1)..pynter med gele på toppen. Av og til ser lokket sprukket ut. Hva gjor jeg galt? Eventuelt gode tips for å få lokket perfekt

sp. 2) hva er fint å punte med? eventuelt skjule styggheter ved kaken med?? Kan man feks. strø melis på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en pakke med frosne skogsbær og legg på kaka - så heller du på den avkjølte røde geleen. Nam-nam.-...skjluer også alle eventuelle defekter

Skrevet

Venter til geleen er litt stivna før den haes på kaka. Jeg bruker halparten av vannmengden i den som skal på toppen, en halv pakke gelepulver med halve vannmengden, hvis du skjønner;)

Å strø på melis blir klin, melisen vil smelte nedi gelelokket, melisglasur vil kanskje gå...

Jeg pleier å pynte med f.eks physalis (kinesiske kirsebær) på orange gele, eller sjokolade-blader på rød gele.

Skrevet

1. Du må passe på at geleen har rett konsistens. Min har blitt ruglete om geleen har stivnet for mye.

2. Noe som er veldig godt er sitrongele på kaka som pyntes med kiwi. Er veldig godt å ha en bringebærsaus eller kiwisaus til også=)

Skrevet

Nå har jeg ikke oppskriften her, men i stedet for gele legger man på toppen seterrømme med vaniljesukker/-frø og melis. Veldig friskt og godt, det er lett å bre utover før det stivner litt, og dekker til!

Skrevet

Kaken selv må være jevn. Ikke ha skum på geleen. La den være passe avkjølt, men ikke begynnt å stivne.

La kaken stå flere timer kaldt før du har på geleen, det siste er veldig viktig.

Jeg synes physalis er pent, kanskje noen jordbær også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...