Litt tjukk på midten Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Har "rykninger" nederst i livmoren, men er usikker på om det er ungen som sparker eller om det kan være kynnere? Er 22 uker på vei (førstegangs) og kjenner såvidt bevegelser til ungen på utsiden en sjelden gang (kjenner det innvendig ofte) Men ble misstenksom på at det kunne være noe annet i og med at ca. 80% av alle sparkene jeg kjenner på utsiden er langt nede, litt lengre ned en midtveis fra navlen til vagina. Kan man kjenne kynnere så tidlig? Og hvordan kjennes de?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Det høres mer ut som spark enn kynnere for meg. Kynnere er når livmoren strammer seg, magen blir dermed kjempehard, så du kan kjenne på magen din om den er hardere enn vanlig. Hos meg kjennes det ut som magen trekker seg sammen, det blir litt vanskeligere å puste og magen blir hard. Varer kanskje 30 sekunder. Men det gjør ikke vondt og kjennes ikke ut som spark. Jeg hadde kynnere fra 17 uker nå, men fikk det ikke før ute i 3 trimester første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå