Gå til innhold

Hva kan j gjøre...litt oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

min mann røyker hasj. Hverkveld, med en gang barna har lagt seg, går han ut på verranden og røyker. Vi har kranglet masse om dette, og det har alltid gått opp og ned, men med en gang jeg nevner det, blir det krangel, så stopper han å røyke en stund (hvor han blir i veldig dårlig humør), og så etterhvert, blir vi "venner" igjen, og da røyker han på nytt. Hverkveld.

Jeg elsker ham, vi har 3 barn sammen, men jeg orker ikke mer. Og det har jeg sagt til ham 1000 g. Jeg vet ikke hva kan jeg gjøre? Skal jeg gjøre noe? Skal jeg bare la være- siden det er bare hasj? Han har aldri tok noe annen stoff (og kommer aldri til å gjør det heller)... Hasjrøykinga har han gjort i 30 år.

Uffff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm. vanskelig.. pappan til sønnen min røyket også masse hasj. vi er ikke sammen (ikke pga det). men han skjerpet seg kraftig da sønnen vår ble født, og sluttet helt ikke så lenge etterpå :)

jeg ville ikke latt mine barn vokse opp med en hasjrøykende far - sorry...

Skrevet

Jeg vet det... men 3 barn..11,5, og 2... jeg ikke bare dra...

Har lyst å gråte...

HI

Skrevet

i 30 år? Da stemmer det kanskje som Ingvar Ambjørnsen sa; at en gjennomsnittlig hasjrøyker er 50 år...

Hvis han har røyket så lenge er vel muligheten fro at han gir opp denne vanen gaske liten?

Skrevet

INTERVENTION, sier jeg bare! Samle hele familien hans og din og spikre han oppetter veggen!

Siste utvei, men ærlig talt!

Skrevet

Kokosyklus:

Ja (han er en Ambjørnsenfan forresten.)...min mann er 48

Og derfor lurer jeg...skal jeg gjøre noe i det heletatt? Sannsynlighet at han gir opp er veldig liten...

men kan jeg lære meg å akseptere det?

*gråter nå*

Skrevet

Så lenge det er etter barna har lagt seg og ute på terrasen synes ikke jeg det er ett problem.

Hvorfor gjør det deg så mye? Forandrer han seg på hasjen? Eller er det faktum at det er ulovlig? Pengene han bruker på det?

Dumt å krangle over det så mye om dere har det bra ellers tenker jeg...

Skrevet

Serin@: det er det han sier....

og ja, røyker aldri når barna er tilstedet, men han har kjøpt hasj med barna...de var mindre da.

Det gjør jeg så mye fordi ja, han forandrer seg ganske mye...for å være ærlig han blir hyggelig :)... men det er liksom ikke ham...og så er det en del mood-swings som jeg ser..

HI

Skrevet

men mood-swings har han bare når han ikke røyker?

off, nei forstår det ikke er lett når du i utganspunktet er negativ til det, men synes du skal slutte å bry deg med det..

han kommer antaklig aldri til å slutte, du vil jo ikke gå fra ham pga det, så da er det liksom bare to alternativ; du akseptere det eller dere kan fortsette å krangle om det!

litt lose lose sitvasjon for deg da men...

lykke til!

Skrevet

For det første er det ulovlig, han er en kriminell.

For det andre forandrer han seg, dvs. at du er sammen med en mann mesteparten av kvelden som ikke er den mannen han egentlig er.

For det tredje har han humørforandringer. Det kommer ikke av at han er så avhengig at han blir sur og cranky når han ikke får det? Enda en god grunn for å slutte.

Nei, jeg liker det ikke. Vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde ikke slått meg til ro med det.

Skrevet

Det er akkurat det... jeg klarer ikke til slå meg til ro med dette...

og det er som er mest vanskelig..er at jeg tror at (antagligvis) dette er en lose-lose situation.

Skrevet

Min far har røyket hasj i 35 år, jeg kan aldri tilgi han for den han er og har vært, hasjen gjør mye med hodet til en person. En av de første tingene etter lang tids bruk er at man mister kontakten med følelsene sine, man tror man elsker noen, men det er kun fordi hjernen sier at man gjør det. Man får mindre empati og etterhvert vil man gi etter for å slippe diskusoner og bråk. De kan lett bli sinte om de ikkefår røyket en dag eller to og det går gjerne utover barna. Din eldste er 11 år, snart vil din eldste være lenger oppe om kveldene, vite hva dop er og en dag kanske springe ut til pappa på verandaen og kjenne lukta. Tro du meg, den flelsen vil du ikke at dine barn skal ha.

Jeg hater min far for at han velger dopen fremfor familien. men hans kone røyker også. De har to gutter sammen på 12 og 14, hadde eg bare turt hadde jeg anmaldt dem til barnevernet for flere år siden. Jeg vil ikke at mine søsken skal sitte igjen med den følelsen jeg har. Min far har slått min eldste lillebror to ganger. Når blir den tredje? Han drikker i tillegg en del, men mine søsken er selden hjemme, de er MYE hos venner og er alltid velkomne hos oss. Men jeg vet ikek hva min far ville gjort med meg dersom jeg hadde meldt han til bv. Han hadde skjønt at det var meg dersom det hadde skjedd. Jeg har et barn og venter en til, jeg kan ikke sjanse på min familie, så jeg må la det stå til. Jeg har forsøkt å snakke til han mange ganger, men han klikker på meg hver gang. Jeg har nå bare gitt opp, jeg må ta vare på familien min og ikek hans, det har jeg vokst fra nå.

Vær så snill å gjør noe før barna dine blir store. Om noen noensinne skulle meldt han vil du og få konsekvenser, det er ulovlig.

Skjønner at det ikek er lett, de bryr seg om dopen og det går foran det meste, samme hvor god og snill han er og flink som far så vil han ikke slutte og det burde være svar nok for deg. Dopen går foran deg kjære deg. Gå fra han. Du er sterk nok og klarer dette!! Du er mor til tre barn og du klarer det!

Lykke til og en STOR klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...