Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å skrive testamente over hvem som skal ta seg av barnet/a dersom foreldrene skulle dø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke helt uvanlig. Kalles gjerne viljeserklæring. Men retten er ikke forpliktet til å følge denne om et barn skulle bli stående uten noen med foreldreansvar.

Skrevet

det kan kanskje være lurt da... regner med retten i det miste tar hensyn til foreldrenes ønske?

Skrevet

Ja, det skal tas med i vurderingen. Det er klokt å begrunne sine ønsker i viljeserklæringen. Men til syvende og sist er det rettens vurdering av hva som er barnets beste som avgjør.

Skrevet

kanskje noe å tenke på.. Vil ikke risikere at min mor får kloa i noen av de!! Da holder jeg meg i live på trass!!!

Hører dere??! JEG SKAL I RESPIRATOR TIL DETTE ER AVKLART i tilfelle!!

Skrevet

Igjen enig med JAPP :P Selv om vi ikke har skrevet det ned noe sted, håper at pappa med kone, eller svigers ender med hovedomsorgen, hvis vi skulle dø.

Skrevet

Vi har diskutert det, og jeg og mannen har forskjellig ønske. Men begges ønske er liksom greit for den andre parten. Vi er helt enige om hvem som er fulstendig uaktuelle. Kan man skrive en sånn sak? hehe, hvem som IKKE skal ha barna?

Skrevet

Vi har gjort dette.

Gjorde det etter ei venninne av meg mistet søsteren sin og vi så hvilket psykologisk helvete familien puttet seg selv og de stakkars barna hennes igjennom mens de kranglet om hvem som skulle ha de!

(faren er også død:-( )

Skrevet

Vil heller at Hockey og Andrevondrei tar gjengen annenhver uke enn at moren min har de med på butikken fem minutter!!

Skrevet

Hehe, så ikke svaret ditt, vinsja, men vi har altså skrevet hvem vi vil skal ha de -ikke hvem som IKKE skal få de ;-)

Skrevet

OI, morra de må være en skikkelig BADASSMAMA, men takk for tilliten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...