Zeke Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 har peiling på hvilken behandling man må ha når man har et abnom på hjernen? og er det farlig?
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2008 er det ingen som kan hjelpe meg her?????????
Gjest Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Har ingen anelse. Et tips: Skriv en bedre overskrift der du skriver hva du lurer på...
hit og dit Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 http://www.medscape.com/viewarticle/492709_5 Fant denne på google.
Kondis som en murstein Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Vet desverre ikke, men får du ikke fram noe om du googler det?
Monajenten Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Jeg mener ikke å angripe deg, men jeg syns det er rart at du blir sur fordi du ikke får svar på et spørsmål som dette. Det er ikke sikkert det er så mange som har peiling og erfaring med akkurat det. Selv om man får svar på mye her inne, er de færreste superheroes som kan alt.
Sivalur Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Har dessverre ikke hørt om dette, men et kjapt søk på Google ga denne linken, har ikke lest det som står her men kan det hende at du finner noen svar her? http://www.hortonforum.dk/viewtopic.php?p=759&sid=2c7a9cdfa5e07868b1d470c7e4e67371
Snappie Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Jeg har svart deg på det tidligere men jeg kan jo utdype litt. Hun jeg kjenner får hormontilskudd i form av tabletter som skal være med på å normalisere størrelsen på adenomet i hjernen. For hvis denne blir for stor vil den øke trykket i hjernen og kan i veldig veldig veldig sjeldne tilfeller være nødt å opereres. Men som regel vil hormonmedisin være nok, evt å ta rutinemessige MR undersøkelser for å se om denne kjertelen i hypofysen vokser. Hvis den ikke har økt i størrelse på et gitt tidspunkt er det noe man fint kan leve med. Det er flere som har slikt.
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2008 det er ikke dette bare jeg har spurt om men flere ting tidligere men får veldig lite respons på spø. mine er enig at dette er et litt spes. spørsmål det er jeg enig å ikke så vanlig, mente ikke å starte noen krangling eller skittsnakk men jeg bare lurte
hit og dit Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Adenom og abnom er ikkje det samme. Adenom er ein samlebetegnelse for mange ulike typer kreft.
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2008 ja det husker jeg godt å takka deg blei roligere etter at jeg snakka med deg men jeg ville ha fleire tanker og erfaringer
Snappie Skrevet 1. august 2008 #14 Skrevet 1. august 2008 Var det ikke adenom du mente? For det har du spurt om tidligere. Jeg tror du bekymrer deg mye, og det ville også jeg gjort, men jeg ville ha fått time hos lege for å snakke og for å få vite mer om konsekvenser, behandling osv...
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 1. august 2008 jeg skal på sykehuset i slutten aug, det er så lenge til, var på sykehuset i går å fyllte 10 glass med blod for så å finne ut av bhand. sikkert seinere. legen har ferie
Snappie Skrevet 1. august 2008 #16 Skrevet 1. august 2008 Joda jeg vet hva et adenom er. Og det er ikke kreft, men en godartet svulst. Men finnes den i hjernen kan den øke trykket .... Når man har noe som er abnorm vil det si at man har noe som er avvikende fra det som er normalt forventet. Så å ha et adenom kan være å ha noe som er abnorm.
Snappie Skrevet 1. august 2008 #17 Skrevet 1. august 2008 Denne er nok til hjelp, men som jeg sa er det hormoner som påvirker veksten av denne kjertelen; hypofysen. Så behandlingen går ut på å fininnstille medikamentell hormonell behandling, derfor taes det mange blodprøver for å finne akkurat det rette medikamentet... http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=495764 Og kjære vennen: Ikke bekymre deg sånn. Lett for meg å si, men det går bra skal du se;)
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2008 takk du er en engel. skal ta ferien med ro nå
Snappie Skrevet 1. august 2008 #19 Skrevet 1. august 2008 Ja det vil jeg råde deg til. Jeg har litt innsikt i sykdom og sånn, og jeg vil at du skal slappe av.
Zeke Skrevet 1. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2008 takker, har 2 små gutter å blir litt beky. da veit du
Snappie Skrevet 1. august 2008 #21 Skrevet 1. august 2008 Joda det er klart... Jeg er av den "gruble gruble bekymre tenke" typen også. Vi har så mye å leve for med disse små rundt oss vettu. God helg til deg. Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå