Gå til innhold

Sterke kynnere etter nesten-kræsj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bråbremse da en dame plutselig stoppet bilen sin midt i veien idag,og siden mannen min kjørte firmabilen hadde jeg ikke mamma selen på meg (besafe-gravid sele),siden den er i privatbilen.

Fikk ett trykk mot magen,men ingen merker,etter det har jeg hatt sterke kynnere,magen har vært en hard ball.

Føler at jeg er litt "hysterisk",men lurer på å ta en tur på legevakten for sjekk??

Hva ville dere gjort?

Har ikke opplevd dette før.så er litt rådvill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...håper alt er bra med småen

Skrevet

Det heter seg at hvis du er gravid og havner i slik situasjon uten be safe greia så skal/bør du ta kontakt med legevakt/sykehus

Skrevet

Det er det jeg også er bekymret for,har ikke kjent liv omtrent siden,og dette var i halv 3 tiden idag =(

Men stresser litt med det,og da kjenner jeg ihvertfall ingenting =(

Skrevet

Ring dit og snakk med de iallefall! Jeg syns du kanskje bør opp på en ctg, men jeg er jo ikke noen jordmor. Men fikk en bil i rævva i går, og hadde jeg vært gravid så hadde jeg definitivt ringt dit.

Lykke til ;)

Skrevet

er du langt på vei da?

må ta kontakt med lege! basta bom!

Skrevet

Ring du M.......ikke vent...ring med engang for sikkerhetsskyld

Skrevet

Tar en tlf til legevakten nå og hører hva de sier,men blir sikkert henvist til kk.

Skrevet

få høre hva de sier da. best å få sjekket ut dette.

Skrevet

ja ring heller direkte til KK...ofte mer effektivt

Skrevet

Da stikker vi opp med en gang,får en ordentlig sjekk på obs posten på kk.

Deilig å bli tatt på alvor.

Takk for svar =)

Skrevet

har dere pass til lillegutten?

Skrevet

få høre hvordan det går da:-)

lykke til!

Skrevet

Hei hei =)

Igår gikk det kjempefint,fikk snakke med en kjempegrei jordmor på føden som sa at vi bare skulle komme opp med en gang.

Da vi kom opp ble vi hentet ute og bragt inn på obs-avdelingen for gravide,urinprøve ble sjekket og de tok en ultralyd for å forsikre seg om at lillegutten hadde det bra og at ikke morkaken hadde fått noen skader.

Alt sto heldigvis bra til,morkaken var hel og lillegutten vår sprellet =)

Kynnerne er like kraftige enda,så jordmoren og legen sa at vi skulle passe på i et par dager til.

Jeg er foresten i uke 22+3 idag.

Skrevet

Bra at du tok kontakt med de og fikk sjekket at alt var bra ;)

Ja, pass på kynnerene dine! Jeg vet hvordan det er.. Jeg fikk bricanyl til slutt ;s

Skrevet

Hvorfor fikk du bricanyl? er ikke det astmamedisin??

Har ikke hørt om det før,og siden kynnerne ikke har gitt seg,så ble jeg litt nyskjerrig nå.. =)

Skrevet

Bricanyl er astmamedisin jo.. Men det brukes også på kynnere fordi det virker avslappende på muskulatur (slik som i halsen), eneste er at du kan få litt hjertebank av de.

Bricanyl virket kjempebra på meg. Siden jeg fikk kynnere fra uke 20 med nr 1, så regner jeg med at de vil ha meg på bricnylbehandling tidlig med nr 2, men aner ikke.

Skrevet

Bricanyl gjør at musklene (ikke bare i hals og lunger) blir slappe, ergo kan det hindre kynnere. -De bruker det også når de skal prøve å snu et barn fra seteleie....

Skrevet

Tusen takk for flotte svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...