Gå til innhold

Noen studenter som har søkt om stipend/studielån her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte i dag en søknad til høgskolen om stipend/låm, og hun skulle sende den inn til Lånekassen så fort som mulig. Men hvor tidlig kan man i det hele tatt få utbetalt stipendet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja gjorde det i stad, men gjorde det over internett. Får svar fra lånekassen om 2-4 dager, men stipendet kommer ikke før skolen begynner tror jeg. Jeg fikk ihvertfall ikke stipendet/lånet til folkehøgskolen før den hadde startet!

Skrevet

Er det ikke sånn at en må ha betalt semesteravgiften før en kan få utbetalt stipend/lån?

Skrevet

Dersom du har søkt først nå så kan du rekne med ei behandlingstid på 8 - 10 veker.

Skrevet

8-10 uker... Nei, nei, nei det er fei!

For det første stod det 2-4 dager da jeg sendte inn søknaden, og for det andre så var det en venninne av meg som søkte her om dagen, og hun fikk svar etter 2 dager.

Skrevet

Hmm, da er dere kanskje heldige og har sluppet den lange køen? Eg har alltid så lang behandlingstid. Mulig det er fordi eg studerer i utlandet? Ein gang fekk eg pengane i oktober, og det er slik for alle studentene der eg studerer iallefall.

Men godt for dere =)

Skrevet

Det er godt mulig;)

Skrevet

Jeg fikk svar etter kanskje en uke etter nettsøknad. Man må betale semesteravgiften først, og da sender skolen automatisk en melding til Lånekassen og pengene blir da utbetalt

Skrevet

jeg søkte fredag,og hadde svaret mandag (21).Nå står det at gjeldsbrevet ble sendt 29,men jeg forsto det sånn at man ikke fikk utbetalt noe før semesteravgiften var betalt..

Skrevet

Dessuten var jo ikke inntaket klart før forrige mandag, og man søker vel ikke, om man ikke vet om man har kommet inn på skolen...?

Skrevet

hmm, jeg sendte inn søknad i mai, fikk beskjed om 11 uker behandlingstid og har ennå ikke fått svar.

Merkelig praksis av lånekassen om de behandler søknader som kommer inn nå på bare noen dager...Heldig for dere da =)

Men tror ikke man skal rekne med at man får svar på noen dager, kan fort ta mange uker.

Og så må man vel ha betalt semesteravgift og meldt seg opp til eksamen for de som må det for å få utbetalt stipendet?

Skrevet

Jeg får første utbetaling 7. august, forutsatt at de rekker å registrere det returnerte gjeldsbrevet med min signatur. Det regner jeg med de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...