Fikkennydeliggutt08 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg lurte om det er vanlig at man blir litt 'rar' i siste trimester. Jeg må vaske og holde leiligheten ryddig som om vi skulle ha visning. Jeg tåler ikke noe rot og blir nesten gal hvis mannen min slenger fra seg klær så at de ligger overalt på gulvet. Da blir jeg så hissig at jeg nesten eksplodere. Jeg tror jeg har begynt å skremme mannen min Sånn har aldrig jeg vært før det er noe som jeg har begynt med nå. Alt skal ryddes og vaskes. Kan jeg skylder på hormonene mine eller er jeg bare på veien til å bli gal??
minou Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 ja, det er helt vanlig å bli litt rar:-) Det høres ut som det du holder på med er en blanding av det som kalles "nesting" (en plutselig trang til å bygge bo, holde orden i beibisakene, kjøpe inn ting, vaske osv) og det generelle. litt hissige, humøret man ofte får når man er gravid, sliten og hormonell. Jeg fikk veldig mye energi til å rydde og fikse en periode når jeg gikk inn tredje trimester...det har roa seg litt nå. Men innimellom har jeg skikkelige deppe-dager da jeg gråter for ingenting, alt mannen min gjør er feil og jeg bare er ulykkelig over alt. Bøker pælmes i veggen og jeg oppfører meg omtrent like hysterisk og trassig som min 2 år gamle datter:-) Heldigvis går det over. En venninne av meg har det litt verre. Hun ender opp hos samlivsterapeut hver gang hun er gravid. Mennen hennes beskriver det som at "hun er gal"...men mye består vel i at hun plutselig irriterer seg grundig over alt hun tåler fra hans side til vanlig. Det er viktig å være klar over at det ikke nødvendigvis er han som er mer ille enn vanlig, og at selv om han sikkert også kan skjerpe seg litt, så er det først og fremst du som forandrer deg. Han får hjelpe til som best han kan, men du kan ikke forvente at han også skal forandre personligeht over natta....han har jo ikke hormonene du har! Samtidig blir det sikkert lettere for ham å takle ditt humør hvis du setter deg ned med ham og foklarer hvordan og hvorfor du føler som du gjør. Så virker ikke du så urimelig, oghan kanskje klarer å la være å bjeffe tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå