hgutto Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 fikk brev fra nav om at bf måtte møte til prøve for å erkjenne farskapet og har nå vært å gjort dette med lille guill.. men vist at han nekter å ta prøve stod det i brevet at han kunne bli pålagt dagbøter.. har hørt at bf etterhvert kan bli hentet vist han fremdeles nekter.. nen om vet hvor lang tid det evt tar?? vil så gjerne bli " ferdig" med den saken og gå videre.. men tenker liksom så mye på det nå som det ikke er fastsatt.. vet 100 prosent at det er han, men han gjør det for å slippe betale bidrag...
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 slet med dette ang min andre sønn (samme far til de to eldste å han viste han var pappan) endte med at politiet ble koblet inn. husker dessverre ikke hvor lang tid det tok da! men han er nå passe idiot hvist han tror han slipper unna bidraget da,hehe.. når svarene kommer må han etterbetale deg:) det måtte min bf gjøre..
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 han slipper ikke, han bare opparbeider seg bidragsgjeld som beskrevet over :-) hvor lang tid er litt forskjellig avh av hvor i landet.. nå er det i tillegg ferietid.. Du kan jo ringe nav å høre sånn ca.. Tips: kos deg med bildet av politiet som henter ham på jobb for tvangstaking av blodprøve i ventetiden ! Det er lov når menn gjør slikt bare for å trakassere !!! ( og det er jo ikke alle som er like flinke til å stikke når de skal ta blodprøver av uvillige folk heller..)
hgutto Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2008 kan jo være han går ned å tar den.. men e har min tvil.. men han trenger vel ikke etterbetale meg i og med jeg får forskudd? ikke det at det er så mye.. hele 660 kr:).. hehe.. men er ikke pengene som er det viktigste for meg.. det er i grunn navnet på papiret som betyr mest for meg:).. vil jenta mi skal få ha sin identitet og vite sitt opphav..ho er heldig å har kontakt med farmor:).. glad for det... jeg har tilbudt han å lage en privat avtale som er grei for han og meg.. men han vil ikke engang prate med meg.. så nå kan de i grunn bare kreve pengene ut av han.. fryder meg litt for vet d irriterer han .. sorry.. er bare blitt litt lei han og alt det styre og løynene hans.....
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Skjønner det er tøfft.. hadde styr selv før ekssambo skrev under.. Han får gjeld på forskuddet til nav.. blir bidraget større enn forskuddet får han gjeld til deg på mellomlegget..kan ta tid å innkreve dette så bruk ikke opp pengene før du har de på konto;-) La nav fastsette bidrag og uansett (privat avtale eller ikke) kreve det inn, bruk kreftene på å kose deg med jenta, i det lange løp er det hans tap - tenk hva han går glipp av ?? (nb i noen særtilfeller ved tvil om farskap kan det slippes gjeld.. det er imiddertid der hvor han ikke "kunne forvente" å få en farskapssak .. f eks om du oppgir han først når ungen er 3 år. .. det blir da urimlig med gjeld fra fødselen av..likeså dersom det er mange mulige fedre inne i bildet..,heldigvis ikke så ofte dette er akutellt..).
hgutto Skrevet 1. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2008 nei jeg bruker ikke penger jeg ikke har:).. er fornøyd når han skriver under jeg:).. ikke pga penger, men fordi det betyr noe for meg.. koser meg masse med gullet, bruker ikke energien på han så velig mye lengre... strandløver vi to:) takk for svarene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå