blond Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg mener at når man har katt så skal man gjøre mye for at den har det bra. Da tenker jeg at det er naturlig at den får jevnlig ormekur, at man sjekker den for flått, at man vaksinerer den, setter i chip og evt steriliserer den. Og jeg synes man skal gi den ordentlig fôr. Noen synes nok at jeg overdriver, for det er jo bare en katt det er snakk om.. Hvordan har kattene deres det?
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Pusekatten min får ormekur om ikke akkurat flere ganger i året. Jeg sjekker den ofte for flått, selv om vi ikke har flått her som vi bor. Hun får p-piller en gang i uka, det har alle mine hukatter fått. Den spiser whiskas, og bare whiskas. Men får noen ganger middagsrester ol. Hun har alltid vann og tørrfor stående. Lillebror er veldig allergisk så den er ikke inne på dagtid når han er oppe, da er den bare på gangen eller ute eller oppe på loftet. Vi fikk vite at han var allergisk når vi hadde hatt katten flere år, jeg har alltid hatt katt.
blond Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2008 Det høres jo bra ut! Men har lest at p-piller ikke er bra for katt fordi det øker sannsynligheten for kreft.
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Mamma hadde en katt som mista alle tennene pga hun fikk pillen. Men dyrlegen som vi bruker på gården sa at det ikke var større sjans for at katten skal få kreft som for deg eller meg.
Trulte76 Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 min er innekatt. Har rasekatt vi, som samboern tåler, og er den ute så må jeg bade den for da reagerer han. Hun stakk nemmelig ut og ikke kom hjem på noen timer. Og det merket han. Så hun får for fra dyrebutikken. Kattungefor fordi de vokser så mye de 2 første åra. Den er ikke fullvoksen før den er 5 år. Jeg kjøper kattsand som ikke lukter dra dyrebutikken, de i dagligvare stanker det av. Hun er vaksinert, og får ormkur Og masse kos. Men på ytta skjememr vi henne vekk da, da får hun gå ute som hun vil Har stor veranda som hun også får være ute så mye hun vil Men menger hun seg med andre katter så reagerer samboer på henne Hun er av rasen sibirkatt. Absolutt en rase og anbefale. Godt lynne, freser aldri, barnevennlig og veldig sosila
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå