Jordbærjenta 72 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Skal begynne i ny jobb som førskolelærer og det passet sånn at jeg begynner et par måneder før jeg egentlig hadde tenkt (passet sånn i forhold til oppstarten på barnehagen). Jeg skal ha med begge guttene mine til samme barnehage som jeg selv skal starte i. Yngstemann blir 10 mnd og jeg ammer ham fortsatt - har jeg krav på kortere arbeidstid? Kan arbeidsdagen bli kortere eller har må han ammes der på arbeidsplassen?
mamman til to gutter Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Man har krav på "den tiden ammingen tar", inntil en time fri, ubetalt for å amme hvis ikke arbeidsplassen har egne avtaler. Hvis det er en kommunal barnehage har du krav på inntil to timer fri, betalt, hvis det er en privat barnehage, så bør du sjekke det ut med barnehagen. De timene kan brukes enten ved å amme på arbeidsplassen, pumpe eller komme senere/gå tidligere for å amme. Vil tro at i en barnehage vil de se på det som et problem hvis du på en tidligvakt skal komme senere pga amming, så du bør sikkert tilpasse ammingen hvilken vakt du skal ha, selvom du har krav på fri uansett. Greit å vise at du er villig til å til passe deg litt når det er en ny arbeidsgiver:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå