Løvetassen Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Nå kommer jeg fra sykehuset og har fått beskjed om å komme tilbake i morgen tidlig for igangsettelse. Det viste seg at jeg hadde veldig lite forstervann igjen i livmoren og at jeg mest sannsynlig er mer på overtid enn det de først trodde. I følge Ul-terminen er jeg 7 dager over termin i dag, men i følge mens-terminen er jeg 16 dager..... jeg har hele veien prøvd å fortelle jordmor at jeg VET med sikkerhet at mens-terminen passer bedre enn UL-terminen, men har blitt avfeid hele veien. Jordmor sa til meg på ordinær kontroll i går at jeg pent måtte vente med igansetting en uke til, men jeg hadde så dårlig magefølelse at jeg ringte fødeavdelingen i dag og ba om ultralyd. Legen sa med engang at hun ville ha meg igang i morgen fordi hun mente som meg at jeg var mer en 7 dager på overtid og fordi det nesten ikke var fostervann igjen..... Nå er jeg driiiiitnervøs for i morgen og forbereder meg på en helg i smerte-helvete. Det viste seg nemlig at jeg overhodet ikke var moden så igansettingen kommer til å ta tid...... MEN jeg gleder helt sinnsykt til å endelig møte datteren min:) Er det noen andre som har blitt satt igang uten å være modne i det hele tatt? hvor lang tid har det tatt? Håper noen kan svare:)
rubin Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg ble igangsatt med nr. 1 -hun hadde heller ikke fostervann. Dette var 11 dager på overtid. Mens og Ul termin var lik og jeg vet at datoen stemte. Hodet var knapt festet og noe av slimproppen hadde kommet på forhånd.. Men; ble satt i gang kl 1200 og jenta mi kom 16:28 og alt var bare nydelig! Selvsagt driiitvondt; men det var bare så verdt det!! Jeg valgte også å føde uten smertestillende, men det gjør man som man føler er naturlig! Lykke til! I morgen på denne tiden (får vi tro) har du tulla di i armene dine - Lykke til!! Gled deg du, ikke bruk energi på å bekymre deg!
Løvetassen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2008 Tusen takk for oppmuntrende svar:) Jeg er dog redd det ikke skjer noe allerede i morgen siden jeg er så lite moden, men jeg håper selvfølgelig at jeg slipper å gå i tre dager som jeg frykter.
2 fine små Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Hei du, Godt du blir hoert paa menstermindatoen din, endelig. Jeg har ogsaa sprik, og vil i dag 1. august vaere 14 dager over min menstermin og 5 dager over ULtermin. Jeg skal avvente til over helgen, men be om en kontroll mandag tenker jeg. Forrige gang ble jeg satt i gang, aner ikke om jeg var moden, men kan aldri tenke meg det, ble satt i gang grunnet planlagt setefoedsel vaginalt og at det trodde barnet mitt var ca 4 kg en uke over termin. Selv ble jeg foedt 11 dager over termin, saa "over termin" er noe som er normalt for meg og mine da.... =o) Noen har lengre svangerskap enn andre, saann er det bare, det trenger IKKE bety at noe er galt overhodet. Jeg ble den gangen satt i gang med piller, en hver sjette time inn i skjeden. Det tok et doegn og altsaa 4 piller foer det skjedde noe ordentlig. Litt maserier paa de foerste 3 pillene, men sov en del og hvilte hele tiden. Rett foer den 5. pillen gikk vannet av seg selv, og mannen min, som hadde vaert hjemme og sovet den natten, hadde heldigvis kommet et kvarter foer. Da kom det superrier, og disse var veldig effektive og varte i 4 timer tror jeg det var, foer jeg ble satt paa epidural, som jeg den gangen maatte ha, grunnet foerstegangs vaginal igangsatt setefoedsel. Da roet riene seg og foedselen gikk tregt framover, men hadde 3 cm aapning. Vi jobbet oss gjennom 10 timer og barnet ble fint foedt og var LANGT fra 4 kg du, bare 3440... =o) Saa kur et doegn og en 14-15 timer lang men fin foedsel ble det paa meg, modning var helt overkommelig og ikke noe smertehelvete i det hele tatt. Men det at det tok saa lang tid paa meg var selvsagt at denne nok kunne tenke seg aa ligge inni der en uke til eller noe, samt at jeg skulle foede setebarn, de er noe tregere ut og blir ikke raskere av at man setter epidural. Du faar nok en fin igangsetting, det er vi flere som har hatt, skulle de tilby meg noe saant over helgen, takker jeg ja paa flekken. Det er ikke noe aa lure paa en gang, naar man er saapass over som du er naa og jeg vil vaere neste uke. Masse lykke til og klem fra meg! Det vil helst gaa godt og lenger vil du ikke gaa naa, tenk heller paa det, at naa skjer det snart. Superspennende.... =o)
Løvetassen Skrevet 1. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2008 Tusen takk Femina! Shit dette her er skummelt altså....og plutselig skulle bli mamma liksom.....Selvom jeg har gått og ventet og ventet og ventet føler jeg nå at ting plutselig skjer som om jeg ikke var forberedt i det hele tatt. Hehe...merkelig det der. Har vel sovet i tre timer nå, men klarer ikke mer. Nå skal jeg sitte her og vente en time til før jeg vekker kjæresten min så bærer det til ullevål-..... Masse lykke til deg også! Be om kontroll på mandag sånn at de får sjekket hvordan det står til inni der. De får jo ikke sjekket noe somhelst ved en ordinært svangerskapskontroll. Det trengs mer en urinprøve og blodtrykksmåling for å vite at alt er bra med babyen mener nå jeg. Hadde jeg hørt på jordmoren min og ikke dratt på kontroll før om en uke er det ikke sikkert ting hadde vært så bra med lille baby for å si det sånn. Jeg tror neppe fødsel ville startet av seg selv heller siden jeg overhode ikke er moden og siden alle kvinnene i familien min alltid har blitt satt igang..kroppene våre finner åpenbart ikke ut av dette selv... Neste gang jeg skriver her regner jeg med at det er fødselshistorien som kommer, rart å tenke på
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Lykke t i dag... håpe du får en kjempe fin opplevelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå