Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Kan man forbrede brystene til ammingen så det ikke gjør så vondt når babyen suger på de? Gruer meg litt til dette.Har store bryst og ikke utstående brystvortet så jeg tenker mye på hvordan ungen skal få tak i dem og få sugd skikkelig
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jordmoren her sa det var veldig bra å sole de. Mørk hud tåler mer enn lys hud.
Kathy+Oktoberjente Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Mamma har råda meg til å herde de - klype litt i brystvortene hver dag
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Mamma har anbefalt meg å sole brystvortene, for å "herde" dei. Les og i ei bok om svangerskap (ei gammal ei), der det sto at ein kunne stimulere brystvortene ved å "rotere" dei utover, med forsiktige bevegelsar...eller noke i den duren. Det skulle visst nok hjelpe på (og det hjalp viss og mot "innsunkne" brystvorter).
minou Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 OBS OBS!!! Ikke herde brystene ved å stimulere brystvortene. Dette er et triks jordmødre bruker for å få satt igang fødsel, og skal alltid gjøres under første gang observasjon på sykehuset fordi det også kan forårsake en riestorm!!!!!!! Gro nylander beskriver grundig hvordan det kan gjøres, men advarer også veldig mot å gjøre det på egen hånd. Forøvrig: Jeg har også stor bryst og brystvorter som ikke er særlig villig til å reise seg. Det er ikke noe problem. Beibvien skal ikke ha tak i brystvorten, han/hun skal ha hele munnen full av pupp. Jeg fikk såre brystvorter i begynnelsen pga. dårlig sugetak (jeg hadde stappa for lite pupp inn imunnen hennes), men når jeg fikk hjelp tilå få sugetaket riktig gikk smertene over ila. en dag. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå